نسخه چاپی

كره شمالی: مالزی مقصر مرگ شهروند ماست!

كره شمالی، مالزی را مقصر مرگ برادر ناتنی رهبر این كشور معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم؛ کره شمالی روز پنجشنبه مالزی را به دلیل مرگ یکی از شهروندانش در این کشور سرزنش و از آن به دلیل اتخاذ نگرشی خصمانه به این پرونده انتقاد کرد. به باور مقامات کره شمالی، سناریوی مرگ برادر ناتنی رهبر این کشور از سوی کره جنوبی طرح‌ریزی شده است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی در این خصوص مدعی شد مالزی در ابتدا به پیونگ‌یانگ اعلام کرده بود فردی که یک گذرنامه دیپلماتیک در اختیار داشت، 13 فوریه بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد؛ اما مالزی به سرعت روایت خود را از این حادثه تغییر داد و با مطرح کردن گزارش‌هایی در خصوص مرگ از طریق زهر، ماجرا را پیچیده کرد.

خبرگزاری کره شمالی در نخستین گزارش خود از این ماجرا، به هویت مرد متوفی اشاره نکرده بود و تنها وی را یک شهروند کره شمالی معرفی کرده بود.

در گزارش جدید خبرگزاری دولتی کره شمالی آمده است: «بیشترین مسئولیت در خصوص مرگ وی، بر عهده دولت مالزی است؛ چرا که شهروند کره شمالی در خاک این کشور جان خود را از دست داد.»

روز چهارشنبه پلیس مالزی از یک دیپلمات کره شمالی و یک مقام هواپیمایی این کشور نام برد که احتمالاً در مرگ کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی دست داشته اند. پلیس این کشور تا کنون 8 مقام کره شمالی را که احتمالاً در مرگ وی دخیل بوده اند، شناسایی کرده است.

۱۳۹۵/۱۲/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...