نسخه چاپی

آیا ترامپ از سلاح هسته ای استفاده می كند؟

آمریكا تنها كشوری است كه تاكنون در دنیا از سلاح هسته ای استفاده كرده است، جرم او كشتار هزاران نفر از مردم ژاپن است، اما هیچگاه دست از تولید سلاح هسته ای بر نداشت.

به گزارش نما به نقل از میزان، آمریکا خود را با بمب اتمی که در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به کار برد، به جهان تحمیل کرد.

ابرقدرتی ایالات متحده با کشتار فجیعی در ژاپن به اثبات رسید، در حالی که تا پیش از به کار بردن بمب اتم با شکست های زیادی در مقابل ژاپن روبرو بود.

از زمان به کار بدن بمب اتم از سوی آمریکا تاکنون سال های زیادی گذشته و در این سال ها آمریکا نه تنها به کاهش تولید سلاح هسته ای نپرداخته بلکه نسل جدید این سلاح کشتار جمعی را هم تولید کرده است.
رقابت تسلیحات هسته ای میان آمریکا و شوروی سابق(اکنون روسیه) باعث شد تا این کشورها هم و غم خود را مصروف به تولید چنین سلاح هایی کنند و انحصار آن را هم تنها نزد خود و چند کشور بخصوص نگه دارند.

آمریکا بمب اتم را به عنوان چماقی بر سر دنیا نگه داشته و به گسترش آن هم می پردازد تا بتواند حرف و خواسته خود را به کرسی بنشاند، حتی برای این که انحصار این سلاح حفظ شود، کشورهایی که به سوی دستیابی به فناوری هسته ای حتی صلح آمیز گام بر می دارند، با فشارها، تهدیدات و محدودیت هایی از سوی این کشور روبرو می شوند.

نمونه بارز آن جمهوری اسلامی ایران که سال ها بر سر موضوع هسته ای خود با کشورهای اروپایی و سپس با 1+5 مذاکره کرد تا این که نتیجه آن به برجام ختم شد، برجامی که علیرغم تعهدات دوطرفه، ایران به طور کامل آن را اجرا کرده است اما آمریکا از اجرای تعهدات قانونی سرپیچی می کند.

جالب اینجا است که با روی کار آمدن دولت تازه کار در آمریکا، مقامات این کشور مدام تکرار می کنند که اجازه نمی دهند ایران به سلاح هسته ای دست یابد، چنین سخنی همچنان القاء می کند که ایران در پی ساخت سلاح هسته ای بوده و هنوز هم هست، پس ما (آمریکا) به عنوان کدخدا وظیفه داریم تا دنیا را از خطر ایران محفوظ بداریم!

کشوری که خود تنها استفاده کننده از سلاح هسته ای علیه بشریت است، از خطری که دنیا را تهدید می کند سخن می گوید، هم اکنون آمریکا دارای هزاران کلاهک هسته ای و سلاح های نامتعارف دیگر است و حمایت های این کشور از رژیم صهیونیستی باعث شده رژیم هم بیش از 200 کلاهک هسته ای داشته باشد.

ترامپ پیش از آن که رئیس جمهور آمریکا شود، گفته بود که در صورت لزوم از سلاح هسته ای باید استفاده کرد، اکنون که وارد کاخ سفید شده، گفته است؛«قصد دارد زرادخانه هسته‌ای آمریکا را گسترش دهد تا ایالات متحده قوی‌ترین بمب‌های اتمی را در جهان داشته باشد.»

چنین راهبردی از سوی ترامپ با شعارها و اهدافی که در ظاهر بیان کرده است، بسیار فاصله دارد چرا که بازسازی آمریکا که از نظر ترامپ یک ویرانه است، با گسترش نظامی گری آن هم با گسترش سلاح های هسته ای سازگاری ندارد.

چنین سیاستی حتی با توافقات انجام شده با روسیه بر سر کاهش سلاح های هسته ای هم منافات دارد و باعث تشدید رقابت تسلیحاتی میان این دو قدرت می شود و کشورهای همپیمان آنها که دارای سلاح هسته ای هستند تحت تأثیر چنین فضایی قرار گرفته و آنها نیز به گسترش سلاح های هسته ای خود اقدام می کنند.

اکنون با سیاست و رفتاری که ترامپ از خود بروز داده است، چه تضمینی وجود دارد که او از سلاح هسته ای علیه دیگران استفاده نکند؟ او به عنوان رئیس جمهور آمریکا اجازه صدور دستور استفاده از بمب اتم را دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است قصد دارد زرادخانه هسته‌ای آمریکا را گسترش بدهد تا ایالات متحده قوی‌ترین بمب‌های اتمی را در جهان داشته باشد.

آمریکا عضو پیمان استارت است که در آن کشورهای دارای سلاح هسته ای باید تلاش کنند تا علاوه بر کاهش زرادخانه های خود، اقدام به تولید سلاح هسته ای جدید نکنند، اما هیچگاه کشورهای هسته ای پایبندی خود را به این پیمان اثبات نکردند.

ترامپ پیمان استارت را یک قرارداد بد می داند همانطور که توافق هسته ای با ایران را یک توافق یکسویه می پندارد و حتی تهدید کرده بود آن را پاره می کند و اکنون با سیاست گسترش سلاح هسته ای دنیا را با خطر روبرو می سازد.

تناقض گویی ترامپ آنجا آشکارتر می شود که می گوید؛ دوست دارد جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای باشد، اما در عین حال از این که «ظرفیت‌های ایالات متحده در زمینه تسلیحات هسته‌ای عقب افتاده» ابراز نگرانی می کند و می گوید، توان اتمی آمریکا هرگز از کشورهای دیگر، حتی از کشورهای دوست، عقب نخواهد ماند.

روسیه و آمریکا دارندگان بیشترین کلاهک هسته ای در جهان هستند، روسیه با بیش از 7 هزار کلاهک هسته ای و آمریکا با بیش از 6 هزار و 800 کلاهک هسته ای همواره خطری جدی برای جهان محسوب می شوند.

هزینه ساخت و نگهداری سلاح هسته ای بسیار زیاد است، در حالی که اکنون و بر اساس شرایط سیاسی دنیا چنین سلاحی کاربردی نیست چرا که انفجار این حجم از بمب هسته ای و حتی بسیار کمتر از آن زمین را نابود می کند.

آمریکای دوران ترامپ به گسترش سلاح های هسته ای خود می اندیشد و با این اقدام تهدید دنیا را جدی تر می کند، آنگاه جمهوری اسلامی ایران برای تقویت سیستم دفاعی خود در مقابل تهدیداتی که از سوی آمریکا می شود با فشار، تهدید و تحریم روبرو می گردد، در مقابل رژیمی که به هیچ قانونی پایبند نیست، تنها راه قدرتمند شدن در همه زمینه ها به ویژه در زمینه نظامی است.

۱۳۹۵/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...