نسخه چاپی

شاخص كل بورس 15 واحد رشد كرد

شاخص كل بورس امروز (دوشنبه) با 15 واحد رشد در جایگاه 77 هزار و 590 واحدی قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حجم معاملات امروز بورس کاهش قابل توجهی داشت که ریشه در توقف گسترده نمادها و احتیاط فعالان بازار سرمایه است.
طبق روند حرکت سالیانه بورس، شاخص کل به طور معمول از هفته دوم اسفندماه بتدریج، روندی صعودی یافته و ارزش و حجم معاملات رو به افزایش می گذاشت اما امسال چنین صعودی هنوز رخ نداده و همه در انتظار تحول و خبری مثبت هستند.
در این میان، توقف نمادهای شرکت ها همزمان با اعلام گزارش های پیش بینی سال 3196 نیز وضعیت رکود در بورس را دوچندان کرده است.
البته کارشناسان، پیش بینی می کنند با توجه به رفع نیاز شرکت های بزرگ و هلدینگ ها به نقدینگی که به فروش سهام منجر شده بود و همچنین پیش بینی های مثبت شرکت ها از سودآوری در سال آینده، به تدریج روند معاملات رو به افزایش می گذارد و به تبع آن، شاخص کل در روزهای پایانی سال رشد قابل توجهی می کند.
در معاملات امروز بیش از 550 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 348 میلیارد ریال در 54 هزار و 177 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) پنج واحد، شاخص آزاد شناور 17 واحد و شاخص بازار دوم 165 واحد رشد کرد اما شاخص کل (هم وزن) پنج واحد، شاخص قیمت (هم وزن) سه واحد، شاخص بازار اول 12 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز یک واحد کاهش یافت.
نمادهای جم (پتروشیمی جم)، وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید)، خاهن(آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌)، خپارس (پارس خودرو) و حفاری (حفاری شمال) با رشد خود بیشترین رشد مثبت را بر شاخص داشتند.
در مقابل، ونوین (بانک‌اقتصادنوین‌) و وغدیر (سرمایه گذاری غدیر) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع شیمایی فارس، ایران ترانسفو، الکتریک خودرو شرق و حق تقدم داروسازی سینا تعلق داشت.
محورسازان ایران خودرو، حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، داروسازی زاگرس فارمد پارس، آلومراد و حق تقدم تولید مواد اولیه داروپخش نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

** شاخص فرابورس در آستانه ورود به کانال 870 واحدی
شاخص کل فرابورس ایران معاملات امروز را با رشد سه واحدی به پایان رساند تا در ارتفاع 869 و آستانه ورود به کانال 870 واحدی قرار گیرد.
بازارهای شش‌گانه فرابورس امروز شاهد دادوستد 442 میلیون ورقه در بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی بودند که ارزشی افزون بر 2 هزار و 553 میلیارد ریال را به همراه داشت.
76 درصد از حجم و نیمی از ارزش معاملات امروز به بازار سهام (مجموع بازاهای اول، دوم، پایه و SME) تعلق گرفت به گونه ‌ای که افزون بر 338 میلیون سهم به ارزش بیش از یک هزار و 283 میلیارد ریال در این بازار دست به دست شد.
در معاملات امروز، بیش از 57 هزار ورقه به ارزش 43 میلیارد ریال در تابلو اوراق تسهیلات مسکن خریدوفروش شد که امتیاز تسهیلات مسکن بهمن‌ماه 95 بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.
دامنه قیمت اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز 737 هزار تا 765 هزار ریال بود.

۱۳۹۵/۱۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...