نسخه چاپی

روحانی: ظرفیت بندر چابهار افزایش می یابد

رییس جمهور با اشاره به اینكه توسعه شرق كشور و سواحل مكران یكی از اهداف دولت است گفت: به زودی شاهد تحول بزرگی در این سواحل خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس جمهور با اشاره به اینکه توسعه شرق کشور و سواحل مکران یکی از اهداف دولت است گفت: به زودی شاهد تحول بزرگی در این سواحل خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در جمع مردم سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به زودی طرح های جدیدی در بندر چابهار افتتاح می شود و ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن میرسد.

وی در ادامه افزود: ما با همه همسایگان استان سیستان و بلوچستان از جمله افغانستان، پاکستان و عمان دیدار داشته ایم و تلاش کرده ایم حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمانه ای با این کشورها داشته باشیم. من به هر سه این کشورها سفر کرده ام و عازم اسلام آباد هم هستم. ما باید با همسایگان خود برای توسعه کل منطقه همکاری کنیم.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: من در سفر اول خود وعده هایی به مردم این استان دادم و اکنون بسیار خوشحام که شاهدم بسیاری از این وعده ها امروز محقق شده است و ان شاء الله سایر وعده ها هم محقق خواهد شد، البته آنچه انجام گرفت در سایه وحدت و انسجام مردم این استان است. شیعه و سنی، اقوام مختلف و بلوچ و سیستانی نشان دادند که در کشور ما همه مذاهب و اقوام برادرانه در کنار هم برای آبادانی ایران تلاش می کنند،‌این در حالی است که در دورانی به سر می بریم که بیگانگان شعله های اختلاف و انشقاق را در بسیاری از کشورها روشن کرده اند.

رئیس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: امروز دیگر روزگاری نیست که مرزهای استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، امروز به همت علما، اقوام، طوایف و مردم و در سایه ایثار نیروهای مسلح ما همه ذهن ها برای توسعه استان سیستان و بلوچستان معطوف است.

بهره برداری از پروژه مهم گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان و افتتاح باند دوم فرودگاه زاهدان و بهره برداری از چند پروژه دیگر عمرانی و زیربنایی در سطح استان سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر رییس جمهوری به این استان است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...