نسخه چاپی

تولد سالانه 30 هزار نوزاد معلول

به گزارش نما - ایسنا نوشت: معاون امور توانبخشی بهزیستی از تولد سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول درکشور خبر داد و افزود: از ابتدای سال آینده آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شوند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صاحبخانه شدن 6000 خانواده دارای دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد تا پایان سال 96 خبر داد.

حسین نحوی نژاد ضمن بیان آنکه در دهه فجر امسال 2600 واحد مسکونی تحویل این خانواده ها شده است گفت: احداث مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بالاتر با مشارکت بنیاد مستضعفان، جامعه خیرین، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی در ادامه از افزایش سه برابری مستمری افراد تحت پوشش دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: این افزایش براساس پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی انجام می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی گفت: علاوه بر افزایش دریافتی مستمری بگیران این دو نهاد، 150 هزار مددجوی در نوبت پوشش بهزیستی نیز در برنامه ششم توسعه کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

نحوی نژاد همچنین با انتقاد از پوشش ضعیف بیمه‌ای نسبت به معلولان، افزود: در حالی که وزارت بهداشت و درمان، به افرادی که درحوادث رانندگی دچار مصدومیت می شوند خدمات درمانی خوبی در زمان مصدومیت ارائه می دهد اما این خدمات به افراد معلول که بیشتر از اقشار آسیب پذیر هستند، ارائه نمی شود.

وی افزود: همه دستگاه های اداری و اجرایی کشور باید برای بهبود وضعیت فعلی معلولان و سالمندان در راستای سیاست های کلان کشور ابلاغی ازسوی مقام رهبری، به بهزیستی کمک کنند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی همچنین بابیان اینکه سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول درکشور متولد می شوند گفت: از ابتدای سال آینده آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری می شوند.

نحوی نژاد گفت: با طرح ها و سیاست هایی که دولت تدبیر و امید در حوزه معلولان بویژه در بحث اشتغال آنان در دستور کار دارد و لایحه بازنگری حقوق معلولان را به مجلس داده است، درصورت تصویب این لایحه، صندوق حمایت ویژه از اشتغال معلولان تشکیل و به کارفرمایانی که نسبت به جذب معلولان اقدام کنند، تسهیلات ویژه‌ای داده می‌شود.

وی همچنین برلزوم آموزش به خانواده‌های دارای معلول و سالمند از سوی مراکز توانبخشی دولتی و غیر دولتی وابسته به بهزیستی تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید یاد بگیرند معلول و سالمند خود را تنها نگذارند و در خانه از او مراقبت کنند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...