نسخه چاپی

دعوت روسیه از ناتو و مسئولان غربی برای شركت در نشست امنیتی مسكو

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، رهبران ناتو و مقام هایی از کشورهای عضو این ائتلاف از سوی روسیه دعوت شده‌اند تا در کنفرانس امنیتی مسکو حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، الکساندر فومین، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در جریان یک نشست خبری گفت: با وجود تعلیق همکاری ها میان روسیه و ناتو در زمینه نظامی، این دعوت صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه از 2011 به صورت سالانه کنفرانسی را درباره امنیت بین الملل برگزار کرده است. این کنفرانس آزاد با هدف "پیشنهاد فرصت های منحصر به فرد برای مقام های دفاعی جهان و سازمان های مربوطه و همچنین کارشناسان غیردولتی و خبرنگاران برای مد نظر قرار دادن مسائل امنیتی" برگزار می شود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: همانند سال های قبل، ما آماده ایم تا به همکاری با شرکای خود برای ارائه دیدگاه ها و نظراتشان و تبادل عقاید با آنها در زمینه های مختلف امنیت جهانی و منطقه ای و با حضور بیش از 200 خبرنگار از روسیه و سایر کشورها بپردازیم. اگر فردی ایده ای یا نظری متفاوت دارد، اجازه دهید بیان کند و ما اگر آن ایده خوب باشد، بر رویش کار می کنیم.

این کنفرانس قرار است 26 و 27 آوریل سال جاری میلادی برگزار شود و سرگئی شویگو، وزیر دفاع، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، نیکولای پاتروشف، رئیس شورای امنیت ملی و مقاماتی دیگر از روسیه در آن حضور خواهند یافت.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: یکی از اهداف این کنفرانس تلاش برای متحد کردن اقدامات وزارتخانه های دفاع در کشورهای مختلف برای انجام اقدامات موثرتر و مفیدتر برای مقابله با تهدیدها و چالش های پیش روست.

بجز مقام هایی از کشورهای عضو ناتو و مسئولان خود ائتلاف، وزرای دفاع و نمایندگان دفاعی از 84 کشور دیگر نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت شده اند. همچنین روسای 9 سازمان غیردولتی و بیش از 130 کارشناس نیز در این مراسم حاضر خواهند بود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...