نسخه چاپی

وزیر خارجه الجزایر هم راهی بغداد می‌شود

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزرای خارجه عراق و الجزایر در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره روابط دو طرف و راه‌های تقویت آن گفتگو کردند. در این دیدار وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که به زودی سفری به بغداد خواهد داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای از دیدار جعفری با رمطان العمامره، همتای الجزایریش در حاشیه نشست‌های شورای حقوق بشر در شهر ژنو سوئیس خبر داد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف در این دیدار به بررسی روابط دو کشور و راه‌های تقویت آن به شکلی که در راستای منافع مردم آنها باشد، و نیز بررسی اقدامات انجام شده در مبارزه با گروه تروریستی داعش و تحولات کلی منطقه پرداختند.

طبق این بیانیه الجعفری در این دیدار از حمایت‌های الجزایر در محافل بین‌المللی از عراق در زمینه نبردهایش با تروریسم تقدیر کرده و گفت: ما باید در راستای تدوین و اجرای قطعنامه‌هایی در اتحادیه عرب که به حفظ منافع کشورهای عربی و مقابله با چالش‌های موجود در منطقه کمک کند، تلاش کنیم.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد: پیروزی عراق در نبرد با تروریسم جدا از حمایت‌ها و کمک‌های کشورهای دوست نبود و هر طرفی که در حمایت از عراق نقش داشته حق دارد از این پیروزی‌ها خشنود باشد.

العمامره نیز با تقدیر از پیشروی نیروهای عراقی در نبرد با تروریسم و تاکید بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و نیز افزایش همکاری‌ها با عراق در زمینه‌های مختلف گفت: به زودی سفری به بغداد در راستای تقویت همکاری‌های مشترک دو کشور خواهم داشت.

۱۳۹۵/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...