نسخه چاپی

مرگ نظامیان روس در سوریه تأیید شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه کشته شدن دو نظامی این کشور در نبردهای چند روز اخیر در سوریه را تایید کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: گروهبان «ایوان اسلیشکین» و سرباز قراردادی آرتیوم گاربونوف در نبردهای چند روز اخیر در سوریه کشته شده اند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از گزارش وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: اسلیشکین گروهبان قراردادی ارتش روسیه بر اثر شلیک تک تیرانداز تروریست در سوریه کشته شده است.

گاربونوف سرباز روس که محافظت از مستشاران نظامی روس در تدمر را برعهده داشت، پنجشنبه گذشته بر اثر تلاش گروهی از تروریست های داعشی برای خروج از محاصره نیروهای ارتش سوریه کشته شد.

هفته گذشته نیز یک فرمانده ارشد روس در نبردهای آزادسازی شهر تدمر سوریه به شدت مجروح شد.
ژنرال پتر میلیوخین رئیس اداره تدارکات جنگی ستاد نظامی منطقه غرب روسیه در نبردهای تدمر به شدت مجروح و به بیمارستان نظامی بوردنکو در مسکو منتقل شده است.

رسانه ها اعلام کردند این ژنرال روس دو پا و یک چشم خود را بر اثر انفجار مین از دست داده است.
بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، شمار نظامیان جان باخته روسیه در عملیات ضد تروریستی سوریه به بیش از 15 نفر رسیده است.

روسیه از مهرماه سال گذشته پس از درخواست رسمی دولت سوریه، با استفاده از مجموعه یگان هوافضای خود مستقر در پایگاه حمیمم از جمله دهها فروند بمب افکن و بالگرد، هواپیماهای تجسسی، موشکباری ناوها و زیر دریایی همراه بمب افکن های قاره پیما، هزاران موضع تروریست ها بویژه داعش و جبهه النصره را بمباران کرد و با پشتیبانی از عملیات زمینی نظامیان سوری نیز بسیاری از مناطق آزاد شد.

کشورهای غربی-عربی ضدسوری حدود شش سال پیش با جذب تندروترین تروریست های تکفیری و سازماندهی گروه های تروریستی مختلف از جمله داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام برای جنگ در سوریه و براندازی دولت بشار اسد در طول شش ماه، این کشور و عراق را گرفتار نبردهای داخلی کردند که تاکنون دهها هزار کشته، میلیون ها آواره و ویرانی های گسترده برجای گذاشته است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...