نسخه چاپی

مرز پاكستان و افغانستان موقتاً باز شد

سرانجام بعد از 18 روز پاكستان مرز تورخم را به طور موقت برای عبور و مرور افراد باز كرد و آنها می‌توانند به مدت 2 روز از مرز عبور كنند.

به گزارش نما، سرانجام بعد از 18 روز پاکستان مرز تورخم را به طور موقت برای عبور و مرور افراد پیاده باز کرد و آنها می‌توانند به مدت 2 روز از مرز عبور کنند.

به گزارش دیلی پاکستان بعد از بازگشایی مرز افغانستان مردم با تشکیل صف‌های طولانی سعی دارند هر چه زودتر خود را به آن طرف مرز برسانند.

پاکستان اعلام کرد فقط به افرادی که مدارک قانونی از جمله ویزا داشته باشند اجازه عبور از مرز را می‌دهد.

بر اساس این گزارش حتی پاکستانی‌ها بدون مدارک قانونی نمی‌توانند از افغانستان به کشورشان بازگردند.

با اینکه افراد پیاده در حال عبور از مرز هستند اما خودروها به ویژه کامیون‌های ناتو و خودروهای حامل کالاهای تجاری اجازه عبور از مرز را ندارند.

در حال حاضر صف‌های طولانی از خودروها منتظر اجازه عبور از مرز هستند اما هنوز از عبور و مرور کامیون‌ها جلوگیری می‌شود.

خواجه‌آصف وزیر دفاع پاکستان گفت: بسته شدن مرز افغانستان به حفظ امنیت ملی بستگی دارد و نباید از این موضوع برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده کرد.

وی افزود: پاکستان خواستار یک نظام پایدار و مشخص مرزی با افغانستان است.

آصف تأکید کرد: امنیت پاکستان و افغانستان به یکدیگر وابسته است و اگر کابل خواستار ریشه‌کن کردن تروریسم است اسلام‌آباد حاضر است در این زمینه کمک کند.

وی افزود: هند و افغانستان با پناه دادن تروریست‌ها در حال بی‌ثبات کردن منطقه هستند اما پاکستان بعد از بهای سنگینی که برای اقدام علیه شبه‌نظامیان پرداخته است نمی‌خواهد امنیت خود را از دست بدهد.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از این است که ارتش پاکستان در تبادل آتش با شبه‌نظامیان در منطقه مهمند ایجنسی نزدیک مرز افغانستان 15 تروریست را کشت.

طبق این گزارش در این عملیات 20 تروریست زخمی و 6 رهبر تحت تعقیب شبه‌نظامیان کشته شدند.

تیراندازی نظامیان پاکستانی به مواضع شبه‌نظامیان که بیشتر داخل خاک افغانستان نزدیک منطقه مهمند ایجنسی انجام می‌شود ادامه دارد.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...