نسخه چاپی

وزیر دفاع پاكستان: هند و افغانستان برای بی‌ثبات كردن پاكستان متحد شده‌اند

به گزارش نما- ایرنا نوشت: وزیر دفاع پاکستان روز گذشته با حضور در مجلس ملی این کشور، هند و افغانستان را متهم به همکاری با یکدیگر برای ایجاد ناآرامی و بی ثباتی در پاکستان کرد و گفت که اقدام پاکستان در مسدود کردن مرزها با افغانستان در راستای 'امنیت ملی' پاکستان است.

رسانه های دولتی پاکستان روز سه شنبه اعلام کردند: 'خواجه محمد آصف' درخصوص اقدام پاکستان برای مسدود کردن گذرگاه های مرزی با افغانستان گفته است این اقدام را نباید یک اقدام سیاسی دانست بلکه در راستای امنیت ملی کشور و کنترل بهتر مرزها با اافغانستان انجام شده است.

وی تاکید کرد اگر نتوانیم مدیریت و کنترل موثر بر مرزهای خود با افغانستان داشته باشیم، نفوذ تروریست ها به داخل کشور ادامه خواهد یافت.

وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه مسدود کردن گذرگاه های مرزی برای جلوگیری از ورود تروریست ها به کشور حق پاکستان است، گفت: نمی توانیم دست رو دست بگذاریم شاهد کشته شدن مردم کشور خود به دست تروریست ها باشیم.


گذرگاه های مرزی 'امروز و فردا' بطور موقت باز است

پاکستان عصر روز گذشته رسما اعلام کرد که با هدف فراهم کردن امکان بازگشت آن دسته از شهروندان افغانستان به کشورشان که با 'مدارک معتبر' به پاکستان سفر کرده اند، گذرگاه های مرزی 'تورخم' و 'چمن' را طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته(17 و 18 اسفند) بطور موقت بازگشایی می کند.

پس از حملات تروریستی پی در پی در پاکستان در هفته های اخیر به ویژه حمله تروریستی سه هفته پیش به زیارتگاهی در ایالت سند پاکستان که بیش از 80 کشته برجای گذاشت، این کشور مدعی شد تروریست هایی که در خاک افغانستان پناهگاه های امن دارند، اقدام به حمله به پاکستان می کنند و به همین دلیل اقدام به مسدود کردن گذرهای مرزی با افغانستان کرد.

در بیانیه که دولت پاکستان روز گذشته درخصوص بازگشایی موقت گذرگاه های مرزی صادر کرد، آمده است: در مدت این دو روز، شهرواندان پاکستانی هم که با مدارک معتبر به پاکستان رفته بودند، می توانند به کشور خود بازگردند.

این تصمیم دولت پاکستان در تماس تلفنی سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی رسما به عمر زاخیلوال سفر افغانستان در اسلام آباد اعلام شد. این تصمیم همچنین برای مسئولان گذرگاه های مرزی یاد شده برای اجرا، ابلاغ شده است.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...