نسخه چاپی

ادعای سفیر مالدیو در عربستان علیه ایران

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سفیر مالدیو در عربستان با طرح ادعایی بی اساس گفت: ایران در امور کشورهای عربی از جمله یمن، عراق و سوریه مداخله می‌کند.

عبدالله حمید، سفیر مالدیو در عربستان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد: ما یک کشور مسلمان هستیم و هیچ گونه فرقه گرایی و از این قبیل مشکلات نداریم و ما به خوبی سیاست های منفی ایران در منطقه را می دانیم و این یک موضوع جدید نیست بلکه در طول تاریخ بوده است.

وی در ادامه مدعی شد که دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهند ایران در بیشتر پرونده‌های منطقه، در عراق، یمن و سوریه دست دارد و ایران با استفاده غیرمستقیم از یک کشور دیگر به عربستان حمله می‌کند و شهروندان زیادی هستند که به وسیله موشک های بالستیکی که حوثی‌ها به سمت عربستان شلیک کردند، کشته شدند و اگر تحقیق کنیم می‌فهمیم که عامل اصلی ایران بوده است، به همین دلیل نقش ایران در منطقه منفی است.

سفیر مالدیو درعربستان افزود: هیچ کشوری نباید در امور داخلی دیگر کشورها مداخله کند و ما خواستار ایجاد روابط خوب با تمام کشورها هستیم.

عبدالله حمید در ادامه با بیان این که ما از مه 2016 روابط دیپلماسی خود را با ایران قطع کردیم و روابط ایران و مالدیو درهیچ دوره ای قوی نبودادعا کرد: ایران برای محقق کردن امورش گاهی وقت ها از ما حمایت می کرد. چندین بار از ما خواستند تا ایستگاه رادیویی درمالدیو ایجاد کنند اما ما به طورمستقیم قبول نکردیم زیرا ما یک کشور مسلمان صد در صد سنی هستیم و به رادیویی که بخواهد ایدئولوژی های دیگری منتشر کند نیاز نداریم.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند که حضور ایران در منطقه با رعایت احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و مداخله نکردن در امور دیگران، نفوذی گفتمانی و مبتنی بر قدرت نرم است و آن عبارتست از ارائه الگویی موفق از استقلال سیاسی و پیشرفت و کارآمدی در برابر دیدگان مردم منطقه.

۱۳۹۵/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...