نسخه چاپی

بازداشت كلاهبرداری كه خودش را مامور عالیرتبه جا می زد/ از همسرش هم كلاهبرداری كرد!

به گزارش نما - اعتماد نوشت:در مهرماه امسال خانمی به کلانتری ١٦١ ابوذر رفت و به ماموران گفت که مستاجرش به نام حامد به بهانه کمک به او از وی اخاذی کرده است. به این ترتیب پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ١٨ تهران تشکیل شد و به دستور بازپرس شعبه ١٨ تهران در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

اين زن در صحبت‌هاي تكميلي‌اش به كارآگاهان گفت: حامد خودش را كارمند شهرداري معرفي كرد و به بهانه حل مشكلات پايان كار ساختماني كه ساخته بودم از من حدود ٣٠ ميليون تومان وجه نقد اخاذي كرد و بعد از گرفتن پول ديگر به خانه بازنگشت. كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ با مراجعه به محل سكونت اين زن به تحقيق از ساكنان مجتمع مسكوني كه در آن زندگي مي‌كرد، پرداختند.

شناسايي مالباختگان ديگر پرونده

كارآگاهان مطلع شدند كه افراد ديگري كه در اين مجتمع زندگي مي‌كردند نيز به بهانه‌هاي مختلف از قبيل سرعت گرفتن امور قضايي، سرعت گرفتن روند انجام عمل جراحي پيوند كليه و... مبالغي از يك و نيم ميليون تا ٣٠ ميليون را به حامد پرداخت كرده‌اند.

يكي از مالباختگان در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: « همسرم نياز شديدي به انجام عمل پيوند كليه دارد؛ يك روز در پاركينگ مرد جواني را ديدم و به صورت كاملا اتفاقي درباره بيماري همسرم با او صحبت كردم. حامد خودش را از مسوولان يكي از بيمارستان‌هاي مطرح تهران معرفي كرد و گفت مي‌تواند نوبت عمل سريع‌تري براي همسرم در بيمارستان بگيرد. او به بهانه‌هاي مختلف و در چندين مرحله از من چندين ميليون تومان پول گرفت و مدام مي‌گفت در حال پيگيري عمل جراحي همسرم است. تا اينكه چند روز پيش متوجه شدم كه او چند روزي است به محل سكونتش نيامده و همسرش نيز از اين موضوع اطلاعي ندارد.»

متهم به همسرش هم رحم نكرد

كارآگاهان در ادامه اين پرونده از همسر حامد تحقيقات كردند. او گفت تازه يك ماه است كه به صورت موقت با حامد ازدواج كرده و از او هم به بهانه تعويض ماشين قديمي‌اش با يك ماشين جديد اخاذي كرده است. به اين ترتيب همسر حامد هم از او شكايت كرد و در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «چند ماه پيش در شبكه اجتماعي «لاين» با حامد آشنا شدم. مدتي از آشنايي‌مان نگذشته بود كه حامد شماره تلفنش را به من داد و بعد از چند بار تماس تلفني با هم قرار ملاقات گذاشتيم. من در جلسه اول آشنايي به او گفتم كه تازه از همسرم جدا شده‌ام و تنها زندگي مي‌كنم. حامد هم همان‌جا به من پيشنهاد ازدواج داد. من هم قبول كردم تا با او زندگي كنم. پس از ازدواج موقت، حامد به خانه من آمد و آنجا سكونت پيدا كرد. او خودش را از مديران يكي از وزارتخانه‌هاي حساس كشور معرفي و مدعي بود كه همزمان به عنوان مشاور در چند منطقه از شهرداري‌هاي تهران نيز داراي سمت دولتي است. حامد به بهانه‌هاي مختلف مبالغ مختلفي از ۱.۵ ميليون تا ٣٠ ميليون تومان را از همسايه‌ها گرفت. او حتي ماشين پرايد من را گرفت و به بهانه ثبت‌نام براي گرفتن يك ماشين مدل بالاتر از كارخانه با استفاده از وكالت‌نامه‌اي كه ازمن گرفته بود پرايدم را فروخت و هيچ‌وقت از ماشين جديدي كه حرفش را مي‌زد، خبري نشد و بعد از مدتي خودش هم فرار كرد.

دستگيري متهم در تعقيب و گريز

كارآگاهان اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ با استفاده از بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسايي حامد ٣٨ ساله شد. او از سال ٨٢ تا ٨٨ به جرم‌هاي مختلف بارها دستگير و روانه زندان شده است.

كارآگاهان با بررسي پرونده‌هاي مشابه كه در آن حامد از طريق شبكه‌هاي مجازي عده‌اي را فريب داده بود موفق به شناسايي تعدادي از خانم‌هاي جواني شدند كه توسط او مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند. شاكيان اين پرونده مانند شاكيان قبل، در اظهاراتي مشابه گفتند پس از آشنايي با حامد او خودش را يكي از افراد بانفوذ در مراكز دولتي، نظامي، شهرداري و قضايي معرفي كرده و به همين بهانه وجوه نقد بسيار زيادي را از مردم كلاهبرداري كرده و متواري شده است.

پليس مخفيگاه حامد در شهرستان ورامين، منطقه گل‌تپه را پيدا كرد اما او از آنجا هم فرار كرده بود. اما مشخص شد كه او در يك خودروي پرشياي نقره‌اي رنگ زندگي مي‌كند و با آن تردد نيز دارد. سرانجام با شناسايي دقيق زمان و محل تردد متهم در اتوبان تهران- قم طرح مهار براي دستگيري او در عوارضي تهران- قم اجرا شد. حامد پس از رسيدن به محدوده عوارضي تهران- قم از حضور ماموران در محل مطلع شد و سعي كرد، فرار كند. اما در ترافيك گرفتار شد و لاستيك‌هاي ماشينش به وسيله كارآگاهان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

او تلاش كرد بدون توجه به دستور ايست پليس از محل فرار كند كه همين باعث تصادف شديد او با بيش از ٢٠ ماشين ديگر و وارد آمدن خسارت به آنها شد. سرانجام متهم دستگير و به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

مرد هزار چهره

حامد پس از انتقال به اداره سيزدهم پليس آگاهي و مواجه حضوري با شاكيان پرونده، صراحتا به جعل عنوان‌هاي مختلف از جمله مقامات قضايي، مامور عاليرتبه دولتي، معاون و مشاور شهرداري‌هاي مناطق مختلف تهران و... اعتراف كرد. او گفت با ريختن طرح دوستي با خانم‌ها از طريق شبكه‌هاي مجازي در ساير شهرهاي كشور از جمله ورامين، كرج، فرديس، اصفهان و... از آنها اخاذي كرده است.

سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكراستقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در ادامه رسيدگي به پرونده و با بررسي پرونده‌هاي مشابه، كارآگاهان موفق به شناسايي تعداد ديگري از شاكيان و مالباختگاني شدند كه توسط متهم مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند. از مالباختگاني كه به اين شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهم و پيگيري شكايات خود به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...