نسخه چاپی

آلمان، تركیه را به انجام اقدام تحریك آمیز متهم كرد

وزیر امور خارجه آلمان پیش از دیدار با همتای تركیه‌ای‌اش، آنكارا را به انجام اقدامات تحریك آمیز متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزیر امور خارجه آلمان پیش از دیدار با همتای ترکیه‌ای‌اش، آنکارا را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرد.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان پیش از دیدار با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که قرار است امروز با یکدیگر دیدار کنند در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی با اشاره به اظهارات اخیر مقامات ترکیه مبنی بر تشبیه کردن رفتار آلمان به دوران نازیسم گفت: این رفتارها به شکل غیرقابل باوری بسیار تحریک کننده و ناحق است.

وی ادامه داد: برای اینکه دو کشور بیش از این از یکدیگر دور نشوند باید اقدامات لازم انجام گیرد. امیدوارم در دیدار دوجانبه برای عادی سازی روابط دو کشور مسائل مورد نیاز مطرح شود.

گابریل اضافه کرد: در هر زمان پاسخ متقابل به هر اقدام تحریک آمیز فایده‌ای به همراه نخواهد داشت.

وی درباره لغو برخی از میتینگ‌های انتخاباتی وزرای ترکیه در شهرهای آلمان گفت: این مساله به تامین امنیت سالن‌ها و همچنین مسئولیت مقامات محلی مربوط می‌شود و دولت هیچگونه دخالتی در این باره نداشته است. نه تنها رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بلکه بسیاری از سیاستمداران این کشور در گذشته سخنرانی کردند. لغو میتینگ‌ها براساس امنیت محل سخنرانی‌ها برعهده مقامات محلی است.

همچنین وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که یکی از محورهای اصلی دیدار دوجانبه‌اش با چاووش اوغلو مساله بازداشت دنیز یوجل، خبرنگار روزنامه دی ولت در ترکیه خواهد بود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...