نسخه چاپی

مسكو، دلیل تماس با طالبان را توضیح داد

به گزارش نما - تسنیم نوشت: وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید تماس این کشور با طالبان اعلام کرد که تشویق برای صلح بین‌الافغانی و تامین امنیت شهروندان روس از دلایل تماس با طالبان بوده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تماس‌ با طالبان افغان بمنظور تامین امنیت شهروندان این کشور و روند صلح افغانستان بوده است.

بر اساس این بیانیه، برخی در داخل و خارج از افغانستان تلاش می‌کنند تا با اتهامتی نقش روسیه را در روند مبارزه با تروریسم تضعیف کنند.

در این بیانیه اتهامات کمک مالی، تسلیحاتی و ایجاد مراکز آموزشی برای طالبان در افغانستان رد شده است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که بارها سنا و پارلمان افغانستان از تماس روسیه با طالبان ابراز نگرانی کرده است.

چندی قبل یکی از مشاوران رئیس جمور افغانستان به صدای آمریکا گفته بود که تاجیکستان در برقراری تماس دیپلماتیک روسیه و طالبان افغان نقش مهمی دارد.

همچنین حدود دو هفته قبل نیز خبریال به نقل از مقامات محلی دولت در ولایت قندز در شمال افغانستان نوشته بود که روسیه پایگاه آموزشی در این ولایت برای طالبان ساخته است.

«امان‌الدین قریشی» فرماندار شهرستان «امام‌صاحب» در ولایت قندز گفته بود که روسیه به صورت آشکارا از طالبان حمایت می‌کند و باعث تشدید ناامنی‌ها در این شهرستان شده است.

وی گفته بود که روسیه برای طالبان در منطقه تحت تسلط آنها که به وست 50 کیلومتر مربع هست پایگاه آموزشی ساخته و جنگجویان این گروه را آموزش می‌دهد که در هر دوره بیش از 100 جنگجو در این پایگاه آموزش می‌بیند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...