نسخه چاپی

مردم این ۴كشور به كمك نیاز دارند وگرنه ۲۰میلیون نفر از گرسنگی می‌میرند

سازمان ملل اعلام كرده جهان با شدیدترین بحران انسان دوستانه از زمان جنگ جهانی دوم تاكنون روبرو است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ سازمان ملل در گزارشی که تازگی منتشر کرده هشدار داده است که 4 کشور برای نجات 20 میلیون از شهروندانشان از گرسنگی و بیماری، نیاز به کمک‌های جدی و فوری دارند.

استفان اوبراین، رئیس بخش بشر دوستانه سازمان ملل در این رابطه از جهان درخواست کرد تا به کنیا، یمن، سودان جنوبی و سومالی کمک کنند. او در این رایطه گفت: «ما در نقطه حساسی در تاریخ هستیم. ما اکنون سالی را آغاز کرده‌ایم که در آن باید با شدید‌ترین بحران انسان دوستانه از زمان تاسیس سازمان ملل (سال 1945 میلادی) روبرو شویم؛ بیش از 20 میلیون نفر در 4 کشور با گرسنگی و قحطی روبرو هستند و بدون انجام اقدامات هماهنگ جهانی آنها از گرسنگی می‌میرند.»

گروه‌های تروریستی غذا می‌دزدند

در سومالی، بیش از 6 میلیون نفر که نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند به کمک‌های غذایی نیاز دارند. خشکسالی، قحطی احتمالی و حضور گروه تروریستی الشباب وضعیت سومالی را نا امید کننده کرده است.

یکی از اهالی این کشور درباره شرایط کشورش گفت: «شرایط در سومالی حساس است، مردم دارند از گرسنگی می‌میرند و آبی هم وجود ندارد. الشباب راه‌ها را می‌بندند و هیچ راهی برای کمک‌های غذایی باقی نمی‌ماند. شباب همچنین غذاها را می‌دزدد.»

از سوی دیگر سازمان ملل خبر داده که در کشور همسایه سومالی، کنیا هم شرایط خوبی وجود ندارد. بیش از 2.7 میلیون نفر در خطر گرسنگی هستند و تا یک ماه دیگر ممکن است این تعداد به 4 میلیون نفر برسد. اوبراین درباره وضعیت کنیا گفت: با همکاری دولت کنیا، سازمان ملل به زودی 200 میلیون دلار به این کشور کمک می کند.

در سودان جنوبی و یمن هم شرایط اصلا خوب نیست، در هر کدام از این کشور‌ها بیش از 7 میلیون نفر به کمک نیاز دارند.

غفلت

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هم این هفته اظهاراتی مشابه با اوبراین داشت، او هشدار داد که جهان نسبت به بحرانی که سومالی با آن روبرو است غافل بوده.

او گفت: «بیایید فراموش نکنیم که هر کدام از این افراد موردی جداگانه برای درک درد و رنج هستند و ما وظیفه اخلاقی داریم تا هر کارب برای حمایت از این افراد انجام دهیم.»

در سومالی در کنار قحطی و خشکسالی بیماری های مختلفی هم در حال شیوع هستند؛ این کشور به سرعت به پول نیاز دارد.

گفتنی است هفته گذشته نخست وزیر سومالی اعلام کرد 110 نفر در این کشور از قحطی و خشکسالی جان خود را از دست داده اند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...