نسخه چاپی

واعظی برای توسعه روابط با روسیه و برنامه ریزی دیدارسران وارد مسكو شد

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی كمیسیون مشترك همكاری های جمهوری اسلامی و روسیه، صبح روز دوشنبه در راس یك هیات وارد مسكو پایتخت این كشور شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، واعظی که هنگام ورود مورد استقبال مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه قرار گرفت، در مذاکرات دو روزه با الکساندر نوواک وزیر انرژی وهمتای روسی خود در کمیسیون مشترک همکاری ها، نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی و همچنین ایگور شووالف معاون اول نخست وزیر روسیه دیدار و گفت وگو می کند.
توسعه فراگیر روابط دو کشور براساس راهبرد مورد تاکید رئیسان جمهوری ایران و روسیه با توجه به برنامه پیش روی سفر حسن روحانی به مسکو و مذاکره با ولایمیر پوتین همتای روس در اوایل فروردین ماه در مذاکرات مسکو بررسی می شود.
ایران و روسیه از زمان آغاز کار دولت یازدهم با تنظیم نقشه راه توسعه روابط در جریان نشست های کمیسیون مشترک، هشت دیدار سران و بارها مذاکره تلفنی توانسته اند ارزش همکاری های اقتصادی را از یک میلیارد دلار در سال 1391 به فراتر از پنج میلیارد دلار در سال 1395 برسانند که هنوز هم با توان واقعی دو کشور در عرصه همکاری های کلان فاصله زیادی دارد.
افزون بر پیشرفت همکاری های دوجانبه، ایران و روسیه در عرصه منطقه ای از جمله خاورمیانه به ویژه سوریه و مبارزه با تروریسم، سیاست های نفتی، برنامه تصویب شده مشارکت اقتصادی تهران و اتحادیه اوراسیا و بررسی تبدیل عضویت ناظر جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای به رسمی رویکردهای مشترک و همگرایی های گسترده ای دارند.
تاکنون رئیسان جمهوری دو کشور شش بار در جریان نشست های بین المللی خارج از دو کشور از جمله اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرده اند ودو مذاکره نیز در تهران و شهر اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان فدراسیون روسیه برگزار شده است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...