نسخه چاپی

بدترین سال برای كودكان سوری

صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد: خشونت های شدید علیه كودكان در سوریه در سال 2016 ركورد زد و با كشته شدن دستكم 652 كودك سوری در جنگ تقریبا شش ساله در این كشور، بدترین سال را برای این قشر رقم زد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گزارش داد: خشونت های شدید علیه کودکان در سوریه در سال 2016 رکورد زد و با کشته شدن دستکم 652 کودک سوری در جنگ تقریبا شش ساله در این کشور، بدترین سال را برای این قشر رقم زد.

پایگاه اینترنتی یونیسف روزدوشنبه در گزارشی به تاثیر درگیری ها در سوریه بر کودکان پرداخته و نوشت: موارد مختلف کشتار، معلولیت و بکار گیری کودکان در جنگ سال گذشته میلادی و در جریان تشدید درگیری های خشونت آمیز در سوریه افزایش یافته است.

طبق این گزارش، دستکم 652 کودک در سال 2016 کشته شدند که از افزایش 20 درصدی نسبت به سال 2015 حکایت دارد و از این رو سال 2016 را به بدترین سال از زمان تایید رسمی کشتار کودکان در سال 2014 تبدیل کرد.

255 کودک در مدارس یا نزدیک آن کشته شده اند.

بیش از 850 کودک در درگیری ها بکار گرفته شده اند که بیش از دو برابر استفاده از کودکان در جنگ در سال 2015 است. کودکان به طور مستقیم برای شرکت در خطوط مقدم بکار گرفته می شوند و به شکل فزاینده ای در میادین رزم نقش دارند و در موارد شدید از آنها به عنوان جلاد، بمب گذاران انتحاری و نگهبان زندان استفاده می شود.

براساس گزارش یونیسف، دستکم 338 حمله علیه بیمارستان و کادر پزشکی انجام شده است. «گرت کپلیر/ Geert Cappelaere» مدیر یونبسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: عمق درد و رنج بی سابقه است و میلیون ها کودک سوری روزانه مورد حمله قرار می گیرند و زندگی آنها ویران می شود.

این گزارش چالش هایی در دسترسی به برخی مناطق سوریه را مانع ارزیابی میزان درد و رنج کودکان و انتقال کمک های انسان دوستانه به دختران و پسران آسیب پذیر عنوان کرد و نوشت: کودکان به غیر از کشته شدن در اثر بمب، گلوله و انفجارها، به دلیل برخی بیماری ها که به آسانی قابل پیشگیری هستند، در سکوت می میرند. دسترسی به مراقبت های پزشکی، کمک های لازم برای نجات جان آنها و سایر خدمات اولیه همچنان دشوار است.

یونیسف در گزارش خود می افزاید: دو میلیون 800 هزار کودک سوری در مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است، جزو آسیب پذیرترین افراد در این قشر هستند که شامل 280 هزار کودکی است که تحت محاصره بسر می برند و تقریبا از کمک های انسانی کاملا محرومند.

یونیسف افزود: پس از شش سال جنگ تقریبا 6 میلیون کودک اکنون به کمک انسانی وابسته هستند که از سال 2012 تاکنون دوازده برابر شده است. میلیون ها کودک اواره شده اند و بیش از 2 میلیون و 300 هزار کودک اکنون در کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، مصر و عراق آواره هستند.

در داخل سوریه و در سراسر مرزهای این کشور، خانواده ها برای بقا تلاش می کنند و اغلب کودکانشان را وادار به ازدواج زودهنگام یا کار می کنند. کودکان در بیش از دو سوم خانوارها، کار می کنند تا از خانواده های خود حمایت مالی کنند و برخی از آنها در شرایط بسیار دشواری زندگی می کنند که حتی برای بزرگسالان نیز مناسب نیست.

یونیسف درپایان گزارش خود از همه گروه های درگیر در سوریه، گروه هایی که بر آنها نفوذ دارند، جامعه بین المللی و همه افرادی که به کودکان اهمیت می دهد خواسته است، راه حلی را برای پایان دادن به درگیری ها بیایند.

یونیسف پیشتر با اشاره به اینکه کودکان سراسر جهان در سال 2015، بطور بی سابقه ای با بحران های انسانی روبرو هستند، اعلام کرد که برای رساندن کمک های اضطراری به 62 میلیون کودک در 71 کشور جهان به سه میلیارد و 100 میلیون دلار کمک مالی نیاز دارد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...