نسخه چاپی

دلایل وقوع آتش‌سوزی‌ها در نفت و گاز كشور

بررسی وضعیت ایمنی و نگهداری در حوزه نفت و گاز كشور در دستوركار آخرین نشست كمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران در سال 95 قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین از اتاق تهران،مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط‌‎زیست وزارت نفت ابتدا به تشریح نهاد HSE در این وزارتخانه پرداخت و سپس دلایل به دست آمده از وقوع آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی پالایشگاه‌های کشور را بیان کرد.

سید باقر مرتضوی با بیان اینکه HSE به منظور تقویت تولید در حوزه نفت و گاز کشور شکل گرفت، افزود: اگر در کشور به دنبال تولید ثروت هستیم باید به مقوله ایمنی بیش از گذشته توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی‌های اخیر در حوزه نفت و گاز کشور دلایل فنی و نیز ریشه‌ای داشته است، افزود: برخی اهمال‌کاری‌ها و خطاهای پیوسته، منجر به وقوع آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی شد.

به گفته مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط‌‎زیست وزارت نفت، در اتفاق آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی نیروهای HSE این مجتمع به طور کامل در هنگام آتش‌سوزی در محل حضور نداشتند و علاوه بر این، مخازن این مجتمع نیز ایمن نبود.

مرتضوی با اشاره به اینکه در وقوع آتش‌سوزی‌ها باید فرماندهی واحد در محل حادثه شکل بگیرد، گفت: به جای مدیر بحران باید فرمانده صحنه داشته باشیم تا در سایه هدایت آن، کمترین آسیب‌ها رخ دهد.

وی سپس به تشریح برخی از دلایل کارشناسی وقوع آتش‌سوزی‌ها در برخی مجتمع‌های پتروشیمی پرداخت و در ابتدا خاطرنشان کرد که یکی از علل حادث شدن این آتش‌سوزی‌ها، این بود که احساس تعلق‌ در میان عوامل و پرسنل کاهش یافته است.

مرتضوی با بیان اینکه عمده آتش‌سوزی‌ها در واحدهای پتروشیمی شبه‌دولتی اتفاق افتاد، افزود: مدیران خصولتی که به یکباره برخی از شرکت‌های پتروشیمی را در اختیار گرفتند، آمادگی و تجربه کافی را برای اداره و هدایت این واحدها نداشتند و در عین حال، مقام مدیریتی بالاسری نیز برای نظارت و پاسخ‌خواهی به عملکرد آنان وجود نداشت.

۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...