نسخه چاپی

نامه رئیس سازمان نظام پزشكی به ربیعی

رئیس سازمان نظام پزشكی در خصوص تعیین تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ به وزیر رفاه نامه نوشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تعیین تعرفه‌های درمانی سال ۹۶ به «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای عالی بیمه خدمات درمانی» نامه نوشت.

در این نامه آمده است: «احتراماً با توجه به برگزاری جلسات ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت پیرو تصمیمات شصت و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور مقرر گردیده بود که اصلاحات بدون بار مالی و با هدف بهینه‌سازی خدمات صورت پذیرد که این روند تغییر کرده است. بدین وسیله انجمن ابراز مخالفت سازمان نظام پزشکی با هر گونه تغییر سریع و ناگهانی در تعرفه‌های گروه‌های مختلف پزشکی و سایر صاحبان حرف پزشکی اعلام می‌دارد اهمیت کیفیت ارائه خدمات پزشکی و درمانی هیچ گاه نباید تحت شعاع تغییر سریع تعرفه‌ها قرار گیرد. از این حیث سازمان تأکید دارد هر گونه تغییر زیربنایی باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح و با اطلاع‌رسانی دلایل و شواهد به تمامی ذینفعان صورت گیرد.

معهذا موضع سازمان نظام پزشکی در این برهه مبنا قرار گرفتن اصل کتاب ارزش نسبی خدمات است که با اهداف تعیین ارزش نسبی و ارزش‌گذاری خدمات توسط مرکز خدمات میدکو و میدکید با همکاری «انجمن پزشکی آمریکا» چاپ و منتشر می‌شود. از این رو سازمان نظام پزشکی تأکید می‌کند نسبت‌های ارزشی تمامی خدمات و فعالیت‌های بهداشتی و درمانی عیناً بر مبنای کتاب فوق‌الذکر پایه محاسباتی کتاب ارزش نسبی خدمات ایران قرار گیرد و جایگاه سیاست‌گذاری که حق مسلم حاکمیت در این حوزه است از کتاب منفک شده و در قالب بسته‌های خرید راهبردی خدمات به صورت منظم و دوره‌ای به تصویب شورای عالی بیمه خدمات برسد. نکته حایز اهمیت دیگر لزوم رعایت منطق و متدلوژی کتاب در تمامی بخش‌ها از جمله نحوه تفکیک اجزای فنی و حرفه‌ای و یا حوزه بستری و سرپایی است که در واقع مؤید این مدعاست که پیاده‌سازی و اجرای کتاب بدون در نظر گرفتن فرآیندهای علمی آن، اجرای کتاب را دچار نقصان و الگوهای غیرقابل پیش‌بینی خواهد نمود.

از این رو سازمان نظام پزشکی اعلام آمادگی می‌نماید با هماهنگی و همراهی انجمن‌های علمی و صنفی و در قالب دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت و با همکاری کارشناسان خبره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی نسخه کتاب اصلی را به همراه منطق و فرآیندهای مبتنی بر شواهد حاکم بر آن در سریع‌ترین زمان تهیه و تبیین نماید تا یکی از اهداف مهم کتاب که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در فضای عاری از هر گونه دغدغه‌های مالی و قیاس‌های درون و برون‌رشته‌ای است توسط جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی محقق شود».

۱۳۹۵/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...