نسخه چاپی

بیانیه حزب‌الله در واكنش به انفجارهای تروریستی دمشق

به گزارش نما - تسنیم نوشت: حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌ای انفجارهای امروز دمشق که طی آن ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند را محکوم کرد.

حزب‌الله در بیانیه خود افزود: این جنایت تروریستی در سالگرد آغاز توطئه‌ای که ملت و دولت سوریه در سال 2011 هدف قرار داده بود، انجام می‌شود تا بار دیگر تاکید شود هر آن چیزی که دولت سوریه در معرض آن قرار گرفته چیزی جز توطئه‌ای خارجی که توسط عناصر داخلی برای شکستن اراده مردم بوده، نیست.

دو انفجار پی در پی در دمشق، پایتخت سوریه، ده‌ها کشته و مجروح به جا گذاشته است و بر اساس گزارش‌ها، در حملۀ انتحاری به ساختمان دادگستری دمشق دست‌کم 31 تن کشته شدند.

کاخ دادگستری در مرکز شهر دمشق قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، 60 تن نیز در این حملۀ انتحاری مجروح شده‌اند.

احمد السید، یکی از مقام‌های ارشد دولتی سوریه به تلویزیون الاخباریه، گفت عامل انتحاری پس از آنکه پلیس سعی کرد مانع از ورود او به ساختمان دادگستری شود، بمب همراه خود را منفجر کرد.

اندکی پس از حملۀ انتحاری اول، انفجار دوم در یک رستوران در منطقۀ الربوه دمشق رخ داد. این حمله نیز تعدادی کشته و زخمی به جا گذاشت.

روز شنبه (21 اسفند) نیز انفجار هم‌زمان دو بمب باهدف حمله به زائران شیعه در دمشق، پایتخت سوریه، دست‌کم 74 کشته برجا گذاشت. اکثر کشته‌شدگان شهروندان عراقی بودند. گروه تروریستی تحریرالشام مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

سوریه حدود 6 سال است با جنگی مرگبار دست‌وپنجه نرم می‌کند. طبق برآورد سازمان ملل تا بهار سال 1395 بیش از 400 هزار نفر در این بحران جان خود را ازدست‌ داده‌اند.

سازمان ملل به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات دقیق، روند شمارش رسمی تلفات مناقشه این کشور عربی را متوقف کرده است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...