نسخه چاپی

آتشبارهای جدید روسی وارد نبرد سوریه شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: ارتش سوریه که در عملیات ضدتروریستی از انواع جنگ افزارهای پیشرفته ساخت روسیه استفاده می کند، با دریافت آتشبارهای نوسازی شده گراد توان سرکوب تروریست ها را افزایش داده است.

آتشبارهای روسی نوسازی شده «بی.ام.21 .9کا.51» یا گراد با توان شلیک همزمان 40 موشک پرقدرت تازه به ارتش سوریه تحویل شده است و نیروهای سوری نیز استفاده از این جنگ افزار را علیه تروریست آغاز کرده اند.

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا روز شنبه نوشت: ارتش سوریه با جایگزینی آتشبارهای جدید گراد با نوع قدیمی از توان بالای انهدامی و شلیک های پیاپی آن در استان حلب علیه تروریست ها بهره گرفته است.

رسانه روسی افزوده است: ارتش سوریه تا کنون از آتشبارهای کهنه استفاده می کرد که 35 سال کار کرده و فرسوده شده است.
هر آتشبار«بی.ام.21 .9کا.51» که بر روی کامیون های «اورال-4320-31» نصب شده است، می تواند همزمان 40 موشک 122 میلی متری را به مواضع دشمن تا فاصله 4000 متری پرتاب کند.

توان بالای انهدامی، ایجاد حرارت کوره ای و نابودی کامل اکسیژن در محل اصابت بر اثر انفجار سنگین و پیاپی موشک های گراد، سبب می شود مواضع هدف نابود شود.

روسیه به همکاری های فنی -نظامی با سوریه ادامه می دهد و در سال های اخیر تسلیحات دفاعی برای مقابله با تروریست ها در اختیار دمشق قرار داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با اشاره به تحویل جنگنده های میگ 31 و موشک های کورنت به ارتش سوریه، نوشت: با این اقدام روس ها نشان دادند که نه فقط هنوز پشتیبان همپیمان خود هستند بلکه از هیچ حمایتی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

رسانه روسی افزود: طبق اظهار نظر کارشناسان نظامی، تسلیحات پیشرفته ای که روس ها به سوریه تحویل داده اند توانایی ارتش این کشور را برای مقابله با تروریست ها افزایش داده و به سرکوبی و قلع و قمع گروههای تروریستی ضدسوری کمک می کند.

۱۳۹۵/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...