نسخه چاپی

سی‌ان‌ان: كاخ سفید از انگلیس عذرخواهی نمی‌كند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: کاخ سفید درباره ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر شنود مکالمات تلفنی از برج وی در منهتن از سوی آژانس های اطلاعاتی انگلیس به درخواست باراک اوباما، از دولت انگلیس عذرخواهی نمی کند.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی امروز شنبه گزارش داد: به دنبال گزارش غیر موثق فاکس نیوز مبنی براینکه آژانس های اطلاعاتی انگلیس به درخواست اوباما از ترامپ جاسوسی کرده اند، 'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید روزجمعه (روز گذشته) به صراحت عذرخواهی کاخ سفید از دولت انگلیس را رد کرد.

سی ان ان گزارش داد: این درحالی است که پیشتر یک مقام ارشد دولت ترامپ به این شبکه خبری گفته بود اسپایسر و 'هربرت مک مستر'مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا دراین باره به نوعی از دولت انگلیسی عذرخواهی کرده بودند.
این شبکه خبری تلویزیونی ادامه داد: این ادعا پنجشنبه گذشته از سوی کاخ سفید مطرح شد.

بنا براین گزارش، روز گذشته (جمعه) هنگامی که سخنگوی کاخ سفید در جلسه مطبوعاتی با این پرسش مواجه شد که آیا دولت آمریکا در این مورد از دولت انگلیس عذرخواهی کرده است، پاسخ داد: خیر! تصور نمی کنم که پشیمان چیزی باشیم و ما از این خبرها می گذریم.

دستگاه جاسوسی 'ستاد ارتباطات دولت انگلیس' (جی سی اچ کیو) روز گذشته (جمعه) در بیانیه‌ای با رد ادعای شنود مکالمات ترامپ در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این ادعا را 'مهمل و مضحک' خواند.

در این بیانیه آمده است: «ادعاهای اخیر توسط تحلیلگر رسانه‌ای 'اندرو ناپولیتانو' مبنی بر درخواست از ستاد ارتباطات دولت انگلیس جهت شنود ترامپ، در زمانی که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بوده، مهمل هستند. این ادعاها، کاملاً مضحک بوده و باید نادیده گرفته شوند.»

در همین حال یک سخنگوی 'ترزا مِی' نخست وزیر انگلیس نیز روز جمعه این ادعاها را 'مسخره' توصیف کرد.

این سخنگو به خبرنگاران گفت: مقامات آمریکا این مساله را روشن ساخته اند که این ادعاها که مسخره هستند و باید آنها را نادیده گرفته و دیگر تکرار نخواهد شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرده است که برج ترامپ در شهر نیویورک هنگام انتخابات ریاست جمهوری تحت نظارت بوده و مکالماتش شنود می شده است.

ترامپ در همین ارتباط با انتشار یادداشت هایی در صفحه توئیترش، مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دستور داده بوده که خطوط تلفن برج او در نیویورک شنود شود.
با این حال وی به رغم درخواست نمایندگان کنگره هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا ارائه نکرده و همین مساله به دردسری تازه برای کاخ سفید تبدیل شده است.

در همین ارتباط، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا می‌گوید هیچ مستندی وجود ندارد که ادعای ترامپ را درباره تحت شنود قرار گرفتن از طرف باراک اوباما تایید کند اما 'شان اسپایسر' سخنگوی کاخ سفید می‌گوید رئیس جمهوری آمریکا بر سر ادعای خود ایستاده است.

این ادعا را پیشتر 'اندرو ناپولیتانو' یک قاضی پیشین آمریکا مطرح کرده بود.
'شان اسپایسر' از قول ناپولیتانو گفته است که 'منابع اطلاعاتی به فاکس نیوز خبر داده‌اند که آقای اوباما سلسله مراتب را نقض کرده است.'
به گفته اسپایسر، اوباما از سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا استفاده نکرده، از آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) استفاده نکرده، از پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) استفاده نکرده، او از ستاد امنیتی ارتباطات بریتانیا استفاده کرده است.

۱۳۹۵/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...