نسخه چاپی

دیدار ترزا می و عبدالله دوم با محوریت تروریسم

نخست‌وزیر انگلیس در سفر به اردن با پادشاه این كشور دیدار و درباره تقویت روابط استراتژیك میان دو طرف و تحولات منطقه گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ملک عبدالله از حمایت انگلیس از امان به ویژه در زمینه کمک به آوارگان قدردانی کرد.

دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه از جمله روند صلح خاورمیانه و بحران سوریه گفتگو کردند. ملک عبدالله و ترزا می همچنین بر تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و اهمیت تقویت آن در سطح منطقه‌ای و بین المللی تأکید کردند.

ترزا می از نقش محوری اردن در تحقق صلح و ثبات خاورمیانه قدردانی کرد.

ترزا می و ملک عبدالله دوم از مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع اردن با حضور محمود عبدالحلیم فرحات، فرمانده ارتش اردن بازدید کردند.

آن‌ها در جریان این بازدید به گزارش فرمانده یگان واکنش سریع درباره وظایف و برنامه‌های آموزشی این یگان گوش کردند.

ترزا می قرار است به عربستان نیز سفر کند.

ترزا می تأکید کرد: واضح است که کمک به اردن و عربستان در مقابله با چالش‌های منطقه و اجرای برنامه اصلاحات به نفع امنیت انگلیس است.

وی تأکید دارد که هدف سفرش به اردن و عربستان تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و گسترش افق همکاری تجاری با شرکای خارج از اروپاست.

به گفته منابع خبری، ترزا می طرح کاری مشترکی برای مبارزه با تروریسم دارد که شامل اعزام تیم آموزشی جدید به اردن در زمینه‌های هوایی و زمینی و آموزش اداره منابع خدماتی در هواپیمایی و جنگ سایبری است.

این طرح شامل فعال‌سازی ابزارهای ارتباطی با جامعه مدنی اردن برای مبارزه با خشونت و تفکرات افراطی و مشخصا در زمینه فرهنگ جوانان است.

۱۳۹۶/۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...