نسخه چاپی

روسیه گزارش رویترز را درباره حمله شیمیایی به خان شیخون رد كرد

به گزارش نما - واحدمرکزی خبر نوشت: وزارت دفاع روسیه تاکید کرد هواپیماهای این کشور هیچ حمله ای در منطقه خان شیخون انجام نداده اند.

به گزار خبرآنلاین به دنبال گزارش برخی رسانه های عربی و خبرگزاری رویترز به نقل از منابع سوری در خصوص حمله شیمیایی با استفاده از گاز سارین به شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه،سخنگوی وزارت دفاع روسیه این ادعا را رد کرد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، وزارت دفاع روسیه ادعاها درباره حمله هوایی روسیه به شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه را رد کرد. سرتیپ ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت نیروی هوایی روسیه هیچ حمله ای در منطقه خان شیخون انجام نداده است.

وی گفت: «وزارت دفاع روسیه قاطعانه خبر ساختگی جدید را که خبرگزاری رویترز درباره حمله هوایی روسیه به شهرک خان شیخون منتشر کرد، تکذیب می کند». کوناشنکوف افزود، خبرگزاری رویترز هنگام نقل خبر درباره حمله شیمیایی به خان شیخون به نقل از سازمان (موسوم به) دیده بان حقوق بشر سوریه، خبر را تحریف و هواپیماهای روسی یا سوری را به اجرای این حمله متهم کرد در حالی که این سازمان صرفا از حمله هواپیماهای نظامی سخن گفته و چیزی درباره ماهیت این هواپیماها نگفته است. کوناشنکوف افزود چنین اقدامی از طرف خبرگزاری رویترز مایه تاسف عمیق است زیرا این خبرگزاری شهرت خود را به عنوان منبع انتشار اخبار واقعی از دست می دهد. سازمان دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده بود در حمله با بمب های حاوی گازهای شیمیایی به خان شیخون 58 نفر از جمله 11 کودک جان باختند.

۱۳۹۶/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...