نسخه چاپی

گزارش وزیر بهداشت از مناطق زلزله زده خراسان رضوی

به گزارش نما- ایسنا نوشت: وزیر بهداشت از پیش بینی تسهیلات برای بازسازی مناطق مسکونی و مشاغل آسیب دیده در زلزله چهارشنبه ۱۶ فروردین ۹۶ خراسان رضوی خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در پایان بازدید خود از مناطق زلزله زده خراسان رضوی، ضمن اشاره به ماموریت خود از سوی رییس جمهور و دولت برای بررسی وضعیت منطقه، خدمات ارائه شده و اطلاع از مشکلات مردم اظهار کرد: این زلزله در مقیاس حدود 6 ریشتر اتفاق افتاده و بعد از آن هم حدود چند صد پس لرزه داشته است که بعضی از آنها در حد یک زلزله و بالای پنج ریشتر بود. خوشبختانه خسارات در مقایسه با بناهای غیر مقاومی که به روش سنتی ساخته شده‌اند و همچنین شدت زلزله بسیار کم است. اگر چه بعضی ازروستاها تقریبا کامل تخریب شده‌اند. در این حادثه حدود 67 روستا آسیب دیده و 1800 خانه دچار مشکل شده اس

وی با بیان اینکه خدماتی که با مدیریت ارزشمند استاندار انجام شده بی‌نظیر است، ادامه داد: اولین اکیپی که به منطقه رسید استاندار خراسان رضوی. همچنین دوستان هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، بسیج و سایر نهادها نیز کمک کردند. در حال حاضر آب و برق و تلفن منطقه برقرار و امداد و نجات نیز صورت گرفته است.

وزیربهداشت با اشاره به یک مورد فوتی و چهل نفر مصدوم این زمین لرزه، از ترخیص همه مصدومان به جز دو یا سه نفر از آنها خبر داد.

وی ضمن تشکر از همکاری همه دستگاهها و وزارتخانه‌ها تحت مدیریت وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی، گفت: جمعیت هلال احمر از نظر تامین غذا و وسیله گرمایش در حدی که باید در ساعات و روزهای اول کمک شود بسیار خوب ظاهر شد. از امروز به بعد مردم علاقه‌مند هستند که فراموش نشوند. خوشبختانه همان شب اول تصمیمات بسیار خوبی برای نوسازی و بازسازی و اسکان دائم گرفته شد، در عین حال امیدواریم که خود مردم نیز همکاری کنند.

هاشمی همچنین به در نظر گرفته شدن تسهیلات و وام بلاعوض برای بازسازی و نوسازی این مناطق اشاره کرد و گفت: ارقامی از طرف ستاد مدیریت بحران و استاندار اعلام شده است که بخشی از به صورت تسهیلاتی داده می‌شود تا قبل از شروع گرما بخش عمده‌ای از مناطق نوسازی و بازسازی شود.

وی ادامه داد: برای جبران خسارات وارد شده به دام و کشاورزی هم تسهیلاتی تا سقف 10 میلیون تومان و همچنین برای کسانی که از نظر اشتغال آسیب دیده اند بین پنج تا 30 میلیون تومان تسهیلاتی پیش‌بینی شده است. مطمئن هستم این تسهیلات در هیئت وزیران با دستوری که آقای رییس جمهور خواهند داد مورد تصویب قرار خواهد گرفت و ابلاغ می‌شود. می‌توان گفت کار بازسازی شروع شده است؛ چرا که در سه روستای شهرستان‌های تربت جام، فریمان و رضویه که بیشترین آسیب را دیده بودند دستگاههای سنگین کار آوار برداری را شروع کرده‌اند.

۱۳۹۶/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...