نسخه چاپی

چین ستاد مبارزه با جاسوسی تاسیس كرد

یكی از رسانه های رسمی چین از اقدام دولت پكن به تاسیس ستادی خبر داد كه هدف از آن شناسایی جاسوس های خارجی در راستای تضمین امنیت ملی است.

به گزارش نما به نقل از مهر: یکی از رسانه های رسمی چین از اقدام دولت پکن به تاسیس ستادی خبر داد که هدف از آن شناسایی جاسوس های خارجی در راستای تضمین امنیت ملی است.

روزنامه «پکن دیلی» از تصمیم چین برای ایجاد ستادی خبر داد که در راستای مبارزه با جاسوسی به هر شهروندی که مظنونین احتمالی را به دولت معرفی کند، بین ۱۵۰۰ تا ۷۳ هزار دلار جایزه خواهد داد.

گفتنی است از سال ۲۰۱۳ میلادی که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین زمام اختیار این کشور را به دست گرفته است، قوانین زیادی را در راستای تضمین امنیت ملی در برابر هر گونه تهدید داخلی یا خارجی وضع کرد.

به گفته پکن دیلی، تصمیم اخیر چین با تمرکز بر نیاز شدید پکن به اتخاذ تدابیری در راستای حفاظت کشور در برابر جاسوس های بیگانه آن هم در برهه ای که چین به انجام اصلاحات و گشودن درهای خود به روی جهان می اندیشد، اتخاذ شده است.

این روزنامه چینی می افزاید: نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی و همچنین نیروهای متخاصم از فرصتی که پروژه اصلاحات چین به آنها می دهد برای نفوذ سیاسی، نفاق، اعمال نظارت و در نهایت تبانی و سرقت اطلاعاتی استفاده می کنند.

اقدام اخیر چین که احتمالا به مذاق کشورهای غربی خوش نخواهد آمد، در راستای عمل به قوانین امنیتی سال ۲۰۱۴ اتخاذ می شود که در حیطه مبارزه با تروریسم، کنترل شرکت های خارجی خصوصی مستقر در چین و همچنین امنیت سایبری وضع شده اند.

۱۳۹۶/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...