نسخه چاپی

واشنگتن: دعوت از مسكو برای توافق بر سر سوریه

شون اسپایسر، سخنگوی كاخ سفید به خبرنگاران گفت: اگر نتوانیم به توافقی برسیم كه منافع ملی ما را تأمین كند، به هیچ توافقی تن نخواهیم داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: در این حالت، تردیدی نخواهد بود که روسیه خود را منزوی خواهد یافت.

این سخنگو در ادامه ادعاهای مضحک خود اظهار کرد: در این صورت، روسیه خود را در کنار سوریه، کره شمالی و ایران قرار خواهد داد که کشورهایی شکست خورده‌اند.

اسپایسر افزود: ما ضمن حفظ منافع ملی خود، گزینه‌های مبتنی بر همکاری راهبردی با روس‌ها برای شکست داعش را پذیرا هستیم.

اظهارات اسپایسر در حالی مطرح می شود که رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به مسکو رفته تا با مقام‌های روسی دیدار کند.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به رهبران کرملین ادعا کرد که اتحاد این کشور با ایران، سوریه و حزب‌الله در درازمدت به ضرر روسیه است.

رکس تیلرسون ساعتی پیش از پرواز به مسکو مدعی شده بود، در پی استفاده مکرر دولت بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی روسیه باید به حمایت از دولت سوریه پایان دهد.

او از روسیه خواست برای ترسیم مسیری برای یک آینده‌ای صلح‌آمیز برای سوریه به آمریکا ملحق شود.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: ما امیدواریم که دولت روسیه نتیجه‌گیری کند که بشار اسد شریک قابل اعتمادی نیست. معلوم است که دوران حکومت خانواده اسد رو به پایان است.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد، دشمنان بشار اسد در حال برنامه‌ریزی برای حملات شیمیایی دیگری هستند تا دولت سوریه را بدنام کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...