نسخه چاپی

هشدار روزنامه چینی به كره‌شمالی دربارۀ ترامپ

به گزارش نما - ایسنا نوشت: یکی از روزنامه‌های دولتی و پر نفوذ چین با تاکید بر اینکه آمریکا قصد "همزیستی" با کره‌شمالی هسته‌ای را ندارد، هشدار داد پیونگ‌یانگ باید برای امنیت خودش تمام فعالیت‌های اتمی و موشکی‌اش را متوقف کند.

روزنامه گلوبال تایمز در سر مقاله‌ای نوشت، شبه‌جزیره کره هرگز از زمان اولین آزمایش هسته‌ای خود در سال ۲۰۰۶ تا این حد به یک "درگیری نظامی" نزدیک نبوده است. این روزنامه که با نظارت روزنامه خلق، ارگان رسمی حزب حاکم کمونیست چاپ می‌شود، نوشت: نه تنها واشنگتن پس از حملات موشکی به سوریه سرشار از اعتماد به نفس و غرور شده، بلکه ترامپ هم تلاش می‌کند به عنوان فردی که به وعده‌هایش عمل می‌کند، شناخته شود.

در این سرمقاله آمده است: آمریکا تصمیم خودش را گرفته تا جلوی آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر کره‌شمالی را بگیرد. آنها نمی‌خواهند با یک پیونگ‌یانگ مجهز به تسلیحات هسته‌ای همزیستی داشته باشند. پیونگ‌یانگ اکنون نباید مرتکب اشتباه شود.

گلوبال تایمز که موضعش چندان با سیاست دولت چین برابری نمی‌کند، گفت پکن نیز به هرگونه آزمایش جدید کره‌شمالی قاطعانه واکنش نشان می‌دهد. این روزنامه نوشت: اگر کره‌شمالی این ماه اقدام تحریک‌آمیز دیگری انجام دهد، جامعه چین مایل است که شورای امنیت تدابیر سختگیرانه‌تر بیشتری اتخاد کند که پیشتر صورت نگرفته است؛ از جمله محدود کردن صادرات نفت به کره‌شمالی.

۱۳۹۶/۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...