نسخه چاپی

پلیس آلمان: انفجار دورتموند هدفمند بوده است

به گزارش نما - تسنیم نوشت: پلیس آلمان حمله انفجاری شب گذشته در نزدیکی اتوبوس حامل ورزشکاران تیم بورسیا دورتموند که به زخمی شدن یک عضو این تیم و یک نیروی پلیس منجر شد را هدفمند خواند.

پس از انفجار پیاپی شب گذشته (11 آوریل/22 فروردین) در نزدیکی اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال بورسیا دورتموند، بازی روز گذشته این تیم در چارچوب بازی های لیگ قهرمانان اروپا با تیم " آ.اس. موناکو" لغو و به امروز چهارشنبه موکول شد.

در این حمله انفجاری مارک براتا، مدافع اسپانیایی بورسیا دورتموند، از ناحیه دست به شدت زخمی شده و مورد عمل جراحی قرار گرفت. سایر بازیکنان این تیم آسیبی ندیدند. یک مامور پلیس نیز به دلیل شدت صدای انفجار، از ناحیه گوش درونی آسیب دیده و دچار شوک شده است.

در پی این حادثه، گرگور لانگه ، رئیس پلیس شهر دورتموند از حمله ای هدفمند به تیم "بورسیا دورتموند" سخن گفته است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که " در حال حاضر هنوز زمینه های مشخص ماجرا مبهم است."

دادستان ساندرا لوکه گفته است، تحقیقات در رابطه با "ظن به تلاش برای قتل" در جریان است.

در نزدیکی محل وقوع انفجارها نوشته‌ای نیز یافته شده که مسئولیت حمله در آن پذیرفته شده است، اما به خاطر روند قانونی رسیدگی به ماجرا، درباره مضمون آن اطلاعاتی ارائه نشده است.

با وجود حمله انفجاری، بازی دو تیم امروز (چهارشنبه) برگزار خواهد شد. پلیس تدابیر امنیتی شدیدی اندیشیده است. از سگ‌های هوشمند نیز برای یافتن مواد منفجره احتمالی استفاده خواهد شد.

به گفته سخنگوی تیم بوروسیا، اتوبوس حامل ورزشکاران بر اثر این انفجارها از دو ناحیه آسیب دیده و شیشه‌های آن در برخی قسمت‌ها خرد شده است. پلیس پس از انفجارها با پهپاد در جستجوی مواد منفجره‌ی احتمالی دیگر بوده است.

یک سخنگوی پلیس گفته بود، نشانه‌ای وجود ندارد که تماشاگران در ورزشگاه دورتموند در خطر باشند.

هانس یوآخیم واتسکه، مدیر عامل باشگاه دورتموند گفته بود که انفجارها بازیکنان را شوکه کرده است. او آرزو کرده بود که بازیکنان از نظر روحی در وضعیتی باشند که بتوانند روز چهارشنبه بازی کنند.

۱۳۹۶/۱/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...