نسخه چاپی

ترامپ از اتهام به چین عقب‌نشینی كرد

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از یکی از مهمترین وعده‌های انتخاباتی خود عقب نشینی کرد و گفت چین در ارزش پول خود دستکاری نمی کند.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه «وال استریت ژورنال» که روز چهارشنبه منتشر شد چند روز پس از سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به آمریکا و دیدارش با ترامپ ، تاکید کرد چینیها «در ارزش پول خود دستکاری نمی‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اما رئیس جمهور آمریکا از سوی دیگر گفت دلار «بسیار قدرتمند» است و از بانک فدرال خواست سیاست نرخ بهره پایین را حفظ کند.

ترامپ در طول تبلیغات انتخاباتی خود چین را به کاهش ارزش یوان با هدف تشویق به صادرات متهم کرده و به پکن هشدار داده بود در صورتی که در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد «در نخستین روز» حضور خود در کاخ سفید رسما این کشور را در فهرست کشورهایی که در ارزش پول خود دستکاری می کنند قرار خواهد داد.

چنین اقدامی چین را در معرض تحریمهای آمریکا قرار می داد و جنگ تجاری گسترده ای بین دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان به راه می انداخت.
ترامپ به این روزنامه اقتصادی گفت :« معتقدم دلار ما بسیار قدرتمند می شود و مسئولیت آن بر عهده من قرار دارد چرا که مردم به من اطمینان کرده اند.»

وی افزود رقابت با شرکتهای خارجی در این شرایط مسئله ای پیچیده است.

۱۳۹۶/۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...