نسخه چاپی

ارتش چین به حالت آماده باش كامل درآمد

منابع خبری آمریكایی اعلام كردند كه نیروهای مسلح چین در پنج منطقه نظامی به حالت آماده باش كامل درآمده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم: نیروهای مسلح چین از دستورات مستقیمی از فرماندهی کل ارتش این کشور گرفته اند که آماده باش کامل خود را در پنج منطقه نظامی حفظ کنند.

این خبرگزاری به نقل از مرکز غیردولتی حقوق بشر و دموکراتیک در هنگ کنگ نوشت: گردانهای توپخانه در مناطق نظامی شاندون و چتسزیان و یوننان دستور موضع گیری در نوار مرزی با کره شمالی را دریافت کرده اند.

براساس گزارش این مرکز، به حدود 25 هزار نظامی ارتش در غرب چین دستور داده شده است که آماده حرکت با ادوات و تجهیزات جنگی خود برای طی مسافت دوری به سمت یک پایگاه جنگی در نزدیک مرز با کره شمالی باشند.

خبرگزاری ژاپن نیز نوشت: علت حرکت نیروهای چینی به سمت مرز با کره شمالی، نگرانی پکن از احتمال حمله پیش دستانه آمریکا به پیونگ یانگ نظیر سناریوی حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در سوریه است.

ناظران معتقدند که دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حمله به سوریه در جریان مذاکره اخیر با شی جین بینگ رئیس جمهور چین در واشنگتن را طرف چینی نمایش قدرت و تلاش برای اهانت به چین دانسته است و این امر باعث شده است که نیروهای نظامی خود را در مرز با کره شمالی تقویت کند.

تنش بین آمریکا و کره شمالی اخیرا درباره برنامه هسته ای کره شمالی افزایش یافته است.

آمریکا ناو هواپیمابر و کشتی های جنگی خود را به سمت کره شمالی گیسل داشته است و اعلام کرده که گزینه های نظامی درخصوص این کشور را بررسی می کند.

کره شمالی نیز امروز شنبه اعلام کرد که آماده است تا با هرگونه حمله هسته ای آمریکا مقابله به مثل کند.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...