نسخه چاپی

انباشت پسماندهای بیمارستانی در معابر عمومی ممنوع شد

نمایندگان انباشتن پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابرعمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابرعمومی و فضای باز خارج از مكانهای تعیین شده را ممنوع كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 فروردین ) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه هوای پاک ماده 20 این لایحه را با 152رای موافق، 11 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان تصویب کردند.

به گزارش تسنیم در ماده20 این لایحه، انباشتن پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابرعمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابرعمومی و فضای باز خارج از مکانهای تعیین شده توسط شهرداری‌ها یا سوزاندن آنها و همچنین سوزندان بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است. متخلف حسب مورد به پرداخت جزای درجه 6 مجازات اسلامی محکوم می‌شود و وزارت جهادکشاورزی مکلف است مفاد این ماده را به‌طرق مقتضی به اطلاع بهره‌برداران بخش‌ کشاورزی، عشایری و منابع‌طبیعی برساند.

در تبصره 1 این ماده ذکر شده: تعاریف پسماندهای مندرج در این ماده مطابق قانون مدیریت پسماند مصوب 20/2/1383 می‌باشد.

در تبصره 2 این ماده آمده است: دولت و شهرداری‌ها موظفند پس از ابلاغ این قانون زمینه‌های تبدیل این پسماندها به انرژی یا کود را با کمک بخش خصوصی فراهم نمایند.

در تبصره 3 این لایحه مصوب شد:در موارد استثنائی که آتش‌زدن نباتات یا بقایای گیاهی تنها راه دفع آفات و بیماری‌ها و آلودگی‌های گیاهی باشد، براساس مقرراتی که توسط وزارت جهادکشاورزی و با تأیید سازمان، تدوین و ابلاغ می‌شود، اقدام می‌گردد.

۱۳۹۶/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...