نسخه چاپی

شكست سنگین گوگل در روسیه

گوگل پس از شكست در روسیه، مجبور شده است تا اندروید را به روی رقبا (موتور جستجوی یاندكس) و كمپانی‌های مالك برنامه‌های اندرویدی باز كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، پس از پایان نبردی دو ساله که منجر به پرداخت 6.2 میلیون پوند به سود رقبای گوگل در روسیه تمام شد، غول جستجوی جهان باید اپلیکیشن های روسی را روی سیستم‌عامل خود در این کشور باز کند.

گوگل متهم شده بود که با انحصارطلبی اپلیکیشن های خود را به‌تنهایی روی محصولات اندرویدی در روسیه نصب‌کرده و مانع از حضور رقبا ازجمله موتور جستجوی یاندکس در این کشور شده و رقابت نابرابری را موجب شده است.

گوگل در سال 2015 رسماً متهم شد تا از نصب اپلیکیشن های رقیب روی اندروید خودداری کرده و سپس اداره ضد انحصار روسیه / FAS تأیید کرد که گوگل قوانین ضد انحصار در روسیه را نقض کرده و در آگوست 2016 نیز گوگل محکوم‌به پرداخت 438 میلیون روبل شد.

گوگل حالا تأیید کرده است که برنامه واسطی روی اندروید در روسیه می‌سازد تا کاربران برنامه‌های پیش‌فرض را انتخاب کنند و در آن می‌توانند اپ های گوگل یا اپ های روسی را روی محصولات اندرویدی خود برگزینند.

آنچه برای گوگل اتفاق افتاده ، بر سر مرورگر مایکروسافت در اروپا رخ داد و مایکروسافت مجبور شد تا به کاربر حق انتخاب داده و برنامه‌های رقیب را در ویندوزهای اروپایی بگنجاند.

درواقع اصل ماجرا در روسیه، شکایت یاندکس (رقیب گوگل در روسیه) بود که همه‌چیز به نفعش در این کشور تمام شد و گوگل پایان انحصارطلبی خود را اعلام کرد.

اتحادیه اروپا نیز در آوریل 2016 شکایتی علیه انحصارطلبی گوگل کرده و تقاضای 10 درصد از درآمد گوگل (5.9 میلیارد پوند) کرده اما گوگل زیر بار نرفته است و حالا رقم 6.2 میلیون پوند خیلی زیاد نیست!

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...