نسخه چاپی

درخواست برای رد صلاحیت احمدی نژاد در مجلس

نماینده اصولگرای مجلس در مورد تأیید یا ردصلاحیت احمدی‌نژاد از تجربه كشور در برخورد با بنی صدر سخن به میان آورد و گفت:شورای نگهبان مر قانون را رعایت كند، كسی كه مطابق قانون صلاحیت ندارد، رد كنید، هیچ اتفاقی در كشور نمی افتد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاين، محسن كوهكن نماينده اصولگراي مجلس دهم، در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز-چهارشنبه،‌30 فروردين- گريزي به انتخابات رياست جمهوري دوازدهم و موضوع رد يا تأييد صلاحيت احمدي‌نژاد داشت.

او با اشاره به صحبت‌هاي ديروز قسيم عثماني نماينده مردم بوكان كه گفته بود،‌اگر شوراي نگهبان احمدي ن‍ژاد را تأييد صلاحيت كند، من از مجلس استعفا مي‌دهم (اينجا)، گفت: من حرف آن دوستم را نمي‌زنم كه اگر فلان آقا را تاييد كنيد من استعفا مي‌دهم من مي‌گويم شوراي نگهبان مر قانون را رعايت كنيد كسي كه مطابق قانون صلاحيت ندارد رد كنيد و هيچ اتفاقي در كشور نمي افتد،‌ما تجربه كرديم در اين كشور فردي كه رئيس جمهور بوده و ارتش و نظام را در زمان جنگ تا مدتي فرماندهي مي كرد،‌مجلس به او عدم كفايت سياسي داد و او از كشور فرار كرد.

كوهكن خطاب به دواطلبان گفت: برادران عزيز! كسي كه خود را براي به دست گرفتن سكان اجرايي آماده ميكند طراز سخن او بايد در اين سطح باشد،‌نبايد اين گونه باشد كه وقتي حرف ميزند طوري بگويد كه يك شب همه مشكلات را حل مي كند،اين خيانت به باورهاي مردم است. كي قرار است فرهنگ گفتمان خودمان را اصلاح كنيم؟

او ادامه داد: برادري كه امروز كانديدا شده است در پايان دولت يازدهم مي گفت، اين دولت يك كار خوب انجام نداد،‌الان هم به شما همين را ميگويند، هم حرف تو غلط بود هم كسي كه امروز اين حرف را مي‌زند. خطاب بعدي من به جناح ها است،‌در اين برهه در انتخابات، فرصت طلبي هر جناح كه رقيب را متهم به تندروي كند ممنوع است و فلذا احدي حق ندارد براي جمع كردن راي افرادي از جامعه، جناحي را به تندروي محكوم كند.

كوهكن در پايان صحبت‌هايش به جايگاه صدا و سيما در انتخابات اشاره كرد و گفت: صدا و سيما مرغ عزا و عروسي است،‌اگر سفر رئيسي جمهور را پوشش ندهد،‌آنها اعتراض مي‌كنند اگر پوشش دهد يك كانديداي ديگر نامه مي نويسيد.

اين نماينده مجلس دهم، به حاشيه‌هاي مناظره‌هاي سال 88 نيز گريزي زد: مناظره ها مهم است،‌در حاشيه مناظره بايد گروه كارشناسي بگذاريد اگر كانديدايي حرف غير كارشناسي زد،‌مودبانه او را به چالش بكشيد.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...