نسخه چاپی

موگرینی به چین، هند و روسیه سفر می كند

روزنامه 'اروپای جدید' از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چین، هند و روسیه خبر داد و اعلام كرد كه فدریكا موگرینی در این سفر با مقامات بلندپایه این كشورها دیدار می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه افزود: موگرینی قرار است امروز(چهارشنبه) به همراه 'یانگ ژیچی'، وزیر امور خارجه چین، در هفتمین نشست گفتگوی استراتژیک چین-اتحادیه اروپا شرکت کند.
به نوشته اروپای جدید، هدف از این نشست پیشبرد روابط دوجانبه در راستای نوزدهمین نشست چین - اتحادیه اروپا است که در بروکسل برگزار می شود.
از زمان آغاز فرایند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، این اولین دیدار مقامات چین و اتحادیه اروپا در این سطح است.
براساس این گزارش، موگرینی در هند نیز در راستای آمادگی برای چهاردهمین نشست هند-اتحادیه اروپا، با سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند، درباره مسائل جهانی، منطقه ای و دوجانبه گفتگو خواهد کرد. نشست هند-اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی در دهلی نو برگزار خواهد شد.
موگرینی با مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات دولتی هند نیز ملاقات خواهد کرد.
تارنمای اروپای جدید افزود: مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در ادامه سفر خود، روز دوشنبه آینده در مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، دیدار خواهد کرد.
آن ها درباره مسائل سوریه، لیبی، ایران، افغانستان، روند صلح در خاورمیانه و درگیری های شرق اوکراین و همچنین روابط دوجانبه روسیه-اتحادیه اروپا گفتگو خواهند کرد.

۱۳۹۶/۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...