نسخه چاپی

اظهارات جنجالی مرسی درباره انبه !

عکس خبري -اظهارات جنجالي مرسي درباره انبه !

گفتگوی تلویزیونی روز شنبه محمد مرسی رئیس جمهور مصر درباره اوضاع نابسامان اقتصادی این كشور و افزایش تولید انبه اظهار نظرها و واكنش های متفاوت فراوان را به وجود آورده است.

به گزارش نما، به نقل از سی ان ان عربی، مرسی در گفتگوی تلویزیونی روز شنبه خود با شبکه النیل و یک مصر، پیرامون قضایای متعددی به ارائه نظرات خود پرداخت اما اظهارات وی در حوزه اقتصاد و کشاورزی با واکنش های منفی در داخل این کشور مواجه گردید به گونه ای که تعداد زیادی از صفحات فیسبوک اقدام به بازتاب دادن این اظهارات شدند.

مرسی با اشاره به افزایش نسبت تولیدات کشاورزی، و بدون توجه به افزایش شدید قیمت گوجه فرنگی، میوه انبه را به عنوان مثال خود ذکر کرد و گفت: تولید انبه امسال بیش از سال گذشته بوده است و قیمت آن نیز در بازار کاهش پیدا کرده است. این مثال مرسی و فراموشی موضوع گوجه فرنگی به عنوان یک محصول اساسی، بهانه را به مصری ها داد تا این اظهارات را مورد تمسخر قرار دهند.

یکی از کاربران فیسبوک در صفحه " اینجا انقلاب " با یاد آوری جمله مشهور ماری انتوانت گفت: مردم می گویند آقای رئیس جمهور گوجه فرنگی کیلویی 8 پوند (3200 تومان) شده است، اما وی پاسخ می دهد اگر گوجه نیست، بروید انبه بخورید.

البته برخی دیگر از کاربران نیز با دفاع از اظهارات مرسی گفتند: اظهارات آقای رئیس جمهور هیچ گونه اشکالی نداشت و در مجموع مثبت بود اما برخی مخالفان به دنبال فرصت هستند تا صحبت های ایشان را به گونه ای دیگر تفسیر کنند و هدفشان تخریب چهره وی است.

مردم مصر از سال های گذشته با مشکلات عدیده اقتصادی و افزایش قیمت ما یحتاج عمومی خود از جمله نان مواجه هستند. مرسی رئیس جمهور این کشور نیز با هدف بهبود وضعیت اقتصادی 14 میلیارد دلار کمک مالی از عربستان، قطر و صندوق بین المللی پول دریافت کرده است.

۱۳۹۱/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...