نسخه چاپی

هدیه جدید تایوان به روحانی در آستانه انتخابات

شركت تایوانی حمل و نقل یانگ مینگ مارین كه با مشكلات مالی مواجه است، در حال متوقف كردن خدمات كانتینری خود به ایران است و اولین شركت كشتیرانی خارجی لقب گرفته كه یك سال پس از لغو تحریم ها، از بخش حمل و نقل دریایی ایران خارج می شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، شرکت تایوانی حمل و نقل یانگ مینگ مارین که با مشکلات مالی مواجه است، در حال متوقف کردن خدمات کانتینری خود به ایران است و اولین شرکت کشتیرانی خارجی لقب گرفته که یک سال پس از لغو تحریم ها، از بخش حمل و نقل دریایی ایران خارج می شود.



یانگ مینگ، نهمین شرکت بزرگ خدمات کانتینری جهان، یک بازیگر نسبتا کوچک در بازار ایران است و تنها یک بار در هفته در بنادر ایران پهلوگیری دارد. چند شرکت کشتیرانی بزرگ جهان پس از لغو ترحیم ها، ارائه خدمات به ایران را از سر گرفته اند.



یکی از مدیران شرکت یانگ مینگ گفت، این شرکت «ارائه خدمات مستقیم به ایران را به دلیل نگرانی ها از افزایش تنش ها در این کشور متوقف کرده است.»



وی بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت: «ما تحریم های اخیر علیه ایران و تنش های ژئوپلتیک موجود در این منطقه و همچنین آنچه اکنون بین ایران و آمریکا و اروپا در جریان است را مد نظر قرار داده ایم.»



رویترز نتوانسته به صورت مستقل تایید کند که لغو ارائه خدمات از سوی این شرکت به ایران به دلیل بروز نگرانی های جدید در مورد ایران بوده که دلیل آن تغییرات در شرکت یانگ مینگ بوده است. این شرکت تایوانی که با مشکلات مالی مواجه است، پس از زیان 62 میلیون دلاری در سه ماهه پایانی سال 2016 قصد دارد هزینه های خود را کاهش دهد.



لغو سرویس دهی به ایران از سوی این شرکت تایوانی نشانه ای دیگر از این مسئله است که مبادلات تجاری ایران با سایر کشورها، آنگونه که تهران انتظار داشت پس از لغو تحریم ها افزایش قابل توجهی نیافته است.



هرچند شرکت های کشتیرانی خارجی ارائه خدمات به ایران را از سر گرفته اند، اما تجارت دریایی با ایران همچنان پرهزینه و دشوار است.

۱۳۹۶/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...