نسخه چاپی

حكایت از زندانیان فلسطینی با چالش نوشیدن آب‌نمك

چالش آب نمك با هدف جلب توجه جهانی به وضعیت زندانیان فلسطینی در اسرائیل كه حدود دو هفته است در اعتصاب غذا به سر می‌برند ایجاد شده است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، اگر این روزها در شبکه‌های اجتماعی چرخ بزنید، شاید به ویدئوهایی برخورده باشید که افرادی در حال خوردن آب نمک هستند و دیگران را نیز به این چالش دعوت می‌کنند، اما این چالش یک کل‌کل و از سر بامزگی نیست بلکه چالش آب نمک با هدف جلب توجه جهانی به وضعیت زندانیان فلسطینی در اسرائیل که حدود دو هفته است در اعتصاب غذا به سر می‌برند ایجاد شده است.
بیش از هزار زندانی فلسطینی از روز ۱۷ آوریل در اعتراض به وضعیت زندان خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
در ادامه برخی از فعالان در اقدامی نمادین در حمایت از آنها و همچنین جلب توجه بین‌المللی به این زندانیان چالش خوردن آب‌نمک را راه انداختند.
این ایده برای اولین بار توسط فرزند «مروان برغوثی» یکی از رهبران فلسطینی که به ۱۵ سال زندان محکوم شده است در روز بیست و چهارم آوریل به راه انداخته شد.
روز ۲۴ آوریل زندانیان فلسطینی اعلام کردند که وضعیت جسمانی مروان برغوثی در شرایط خطرناک قرار دارد.
با اینکه این اولین اعصاب غذای زندانیان فلسطینی نیست اما طولانی شدن آن و جنبه جمعی آن، باعث شده تا این اعتصاب غذا به شدت مورد توجه قرار گیرد.
مقام‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که مذاکره‌ای با زندانیان فلسطینی نخواهند کرد و این افراد زندانی را تروریست و قاتل خوانده‌اند.
اعتصاب غذای اسرای فلسطینی روز چهارشنبه درحالی وارد هفدهمین روز خود شده که اعتصاب کنندگان به ادامه راه خود برای دستیابی به حقوقشان تاکید و اصرار دارند.
اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوقی که اداره زندان های رژیم صهیونیستی آنان را از داشتن آن محروم به اعتصاب خود ادامه می دهند؛ حقوقی همچون اعتراض به بازداشت های اداری، زندان های انفرادی و جلوگیری از دیدار با خانواده ها و معالجه اسیران بیمار.
کمیته اطلاع رسانی وابسته به هیات امور اسیران و آزاد شدگان و باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرده که مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته تعدادی از اسرای فلسطینی را به زندان های دیگر منتقل کردند که از جمله آن بلال عجارمه و هیثم حمدان از زندان عسقلان به زندان ایشل منتقل شدند.
ناصر ابو حمید و انس جردات و محمد الخالدی نیز از زندان ایالون به زندان نیتسان و محمد عباس از نیتسان به زندان جلبوع و دو اسیر فلسطینی دیگر به نام های ثابت و احمد وریدات نیز از زندان نیتسان به مکان نامعلومی منتقل شده اند.
همچنین دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در حیفا با درخواست خانواده اسیر کریم یونس برای ملاقات با وی مخالفت کرده است.
در مجموع ۶۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل زندانی هستند.
این اولین بار نیست که سیاست‌های دولت اسرائیل در قالب یک چالش مورد اعتراض قرار گرفته است.
در سال ۲۰۱۵ فلسطینی‌ها چالش سطل خاک را به راه انداخته بودند که در اعتراض به سیاست تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط اسرادیل بود.

۱۳۹۶/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...