نسخه چاپی

انتشار حجم عظیمی از ایمیل‌های هك شده منتسب به ستاد انتخاباتی مكرون

یك روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حجم عظیمی از ایمیل‌های منتسب به ستاد انتخاباتی مكرون بر روی اینترنت قرار گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رویترز نوشت: یک روز مانده به دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حجم عظیمی از ایمیل های هک شده منتسب به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون نامزد مستقل میانه‌رو بر روی اینترنت قرار گرفت.



براساس این گزارش، این ایمیل ها که حجمی بالغ بر 9 گیگابایت دارد، توسط کاربری به نام EMLEAKS روی وبسایت Pastebin قرار گرفته است اما نه هویت این کاربر و نه اصالت ایمیل ها مشخص است.



Pastebin وبسایتی برای ذخیره داده های متنی خام است که اجازه بارگذاری اطلاعات به صورت ناشناس را به کاربران می دهد. این وبسایت بیشتر برای ذخیره منابع کد برنامه نویسی استفاده می شود.



به نوشته رویترز، هنوز کسی از ستاد انتخاباتی مکرون به این خبر واکنش نشان نداده است.



مردم فرانسه یکشنبه (فردا) پای صندوق های رای می روند تا رئیس جمهور آینده را از میان مارین لوپن، نامزد راست گرا و امانوئل مکرون، نامزد میانه رو، انتخاب کنند.

ستاد مکرون اعلام کرده است اطلاعاتی که برروی وبسایت Pastebin و وبسایت‌های دیگر قرار گرفته تلفیقی از ایمیل‌های واقعی این ستاد با ایمیل‌های جعلی و ساختگی برای گمراه کردن رای‌دهندگان است.



پیش از این، فرانسه نسبت به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات خود به نفع نامزد حامی خروج از اتحادیه اروپا (مارین لوپن) هشدار داده بود اما کرملین بارها این اتهام را رد کرده است.



این در حالیست که دموکرات‌های آمریکا نیز روسیه را مسبب شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور می‌دانند.



پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، افشای ایمیل‌های انتخاباتی محرمانه کمیته ملی حزب دموکرات و هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری این حزب از سوی یک هکر ناشناس و انتشار آنها از طریق ویکی‌لیکس باعث تغییر شرایط به نفع دونالد ترامپ شد.



افشای ایمیل‌های ستاد انتخاباتی مکرون در حالی صورت گرفته است که مهلت تبلیغات انتخاباتی در فرانسه به پایان رسیده و وی دیگر فرصتی برای دفاع از خود در برابر ادعاهای احتمالی ندارد.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...