نسخه چاپی

مدیر یك سایت جعلی جویندگان كار را سركیسه كرد

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: مردی که با راه اندازی یک سایت کاریابی اقدام به کلاهبرداری کلان از جویندگان کار کرده بود، تحت تعقیب قرار گرفت.

چندي قبل مردی با حضور در دادسراي ناحيه دو شيراز مدعي شد كه فريب يك نفر را خورده است. ماموران در تحقیق از شاكي متوجه شدند که فردي با ساختن صفحه هایی در اینترنت و... به عنوان سایت های کاریابی تحت شرکت ابرکهکشان تجارت، تعدادی را فریب داده و به اهداف خود در زمینه کلاهبرداری از جویندگان کار رسیده است.
با توجه به حساسيت موضوع، پرونده اي تشكيل و تحقيقات براي مشخص شدن اين مساله آغاز شد. ماموران در ابتدا خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديده از اين رو شاكي برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس احضار شد.
با شنیدن ادعاي مرد جوان جستجوهای ویژه برای يافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پليس فتا سرنخ هايي به دست آورده و از اين رو تحقيقات خود را در اين رابطه متمركز كردند.
در ادامه ازمالباخته تحقيق شد. وي گفت: مدتي قبل در يك صفحه اینترنت ثبت نام كرده و مشخصات خود را در آن سايت گذاشتم تا در زمینه بازاریابی اینترنتی و فروش کالا فعالیت کنم.
وي ادامه داد: پس از مدتي جواني با چرب زباني هايش نظرم را جلب كرد و از من خواست كه مبلغی پول برای ثبت نام بپردازم و من هم به دلیل اینکه به کار کردن نیاز داشتم قبول کردم اما پس از مدتی متوجه شدم که این سایت فقط با قصد کلاهبرداری
راه اندازی شده است.
با توجه به اظهارات اين فريب خورده، تحقيقات در اين خصوص متمركز و دریافتند که تعداد زیادی به بهانه های مختلف در سایت های مختلفی ، ثبت نام کرده اند. از این رو تعدادی از این فریب خورده ها شناسایی و از آنها تحقیق شد در نهایت ماموران با جمع آوري دلايل و مداركي این سایت کاریابی را فیلتر کرده و تحقیقات خود را برای دستگیری و شناسایی صاحب آن آغاز کردند.
گفتنی است شاکیان می توانند برای شکایت به دادسراي ناحيه دو شيراز شیراز مراجعه کنند.
راه تامین امنیت رایانه
فريب افراد با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سايبری بسیار آسان است که علت اصلی آن پنهان ماندن هویتهای واقعی است زيرا افراد میتوانند با مدارک جعلی و هویت دروغین در این سایت ها عضو شوند و خود را در قالب افرادی دیگر نشان دهند.
زنان و دختران بسیاری از طریق سایت های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنان به مراکز خاص برای سوءاستفاده فراهم شده است و امکان پیگیری در برخی موارد ممکن نيست زيرا کلاهبرداران با مدارک جعلی عضو شده و در اکثر موارد در قوانین اولیه سایت عنوان شده است که آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال افراد ندارند.
ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.
سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید و یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید، کل درایوها را حذف و از بین ببرید چون بعضی فایل های جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.
پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعاً یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر دانلود و نصب نمایید. سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.
هنگام وارد نمودن رمز خود در سایت های بانکی و یا مشابه (خرید اینترنتی) که از شما شماره حساب و رمزتان را میخواهند حتما از کیبورد مجازی آن سایت و یا کیبورد کامپیوترتان استفاده کنيد.
از ذخیره اطلاعات فوق در کامپیوتر از طریق کلیک کردن سایت مربوطه خودداری نمایید مگر آنکه نیاز باشد.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...