نسخه چاپی

اسرائیل برای شكست اعتصاب اسرای فلسطینی پزشك خارجی وارد می‌كند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: سندیکای پزشکان اراضی اشغالی نسبت به اجرای طرح وزیر امنیت داخلی این رژیم برای آوردن پزشکانی از خارج جهت اجبار اسرای فلسطینی به شکستن اعتصاب غذا، هشدار داد.
شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی این رژیم تصمیم دارد از افیخای مندلبلیت، مشاور قضائی دولت، درباره قانونی بودن آوردن پزشکان از خارج برای شکستن اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل مشورت بگیرد.

اسرای فلسطینی برای سومین هفته متوالی بعد از ۱۸ روز از آغاز "اعتصاب کرامت"، اعتصاب غذا کرده‌اند.

سندیکای پزشکان در اراضی اشغالی از طرح آوردن پزشکان از خارج برای مجبور کردن اسرا به خوردن غذا ابراز شگفتی و حیرت‌زدگی کرد.

رئیس این سندیکا گفت: این طرح غیرقابل اجراست و ما با تمامی ابزارهای ممکن برای ناکام گذاشتن آن تلاش خواهیم کرد و امکانات زیادی برای ممانعت از آن داریم. عرف و ارزش‌های اخلاقی شغلی مانع از این می‌شود که یک پزشک چنین کاری انجام دهد.

با ادامه اعتصاب و با توجه به وضع وخیم برخی اعتصاب غذا کنندگان، وزارت بهداشت اسرائیل بنا به درخواست اردان تصمیم به تقویت کادر امدادرسانی و آمبولانس‌ها در زندان‌ها گرفته است.

از سوی دیگر عیسی قراقع، رئیس هیئت امور اسرا و آزادشدگان و قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی از سازمان جهانی بهداشت خواستند موضعی علیه برنامه‌های اسرائیل درباره اجرای سیاست تغذیه اجباری اسرا اتخاذ کند.

کمیته اطلاع‌رسانی هیئت امور اسرا و باشگاه اسیران در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام مجوزی برای قتل اسرای فلسطینی به بهانه حمایت از اسیران است.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...