نسخه چاپی

سوال اژه‌ای از روحانی درباره بابك زنجانی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: آقای روحانی شما كه دیپلماسی تان فعال است در خارج از كشور درخصوص پرونده زنجانی چه كار كردید؟ پولی كه در خارج است چه كسی باید پیگیری كند؟

به گزارش نما، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود گفت: جهانگیری در مناظرات نطقی به بنده داشت و وزیر دادگستری هم گلایه داشته و گفته این واردات جزو دقیق ترین و منظم ترین واردات بوده، من وقتی پرونده را خواندم گفتم خدا بی نظم ترین ها را بخیر کند.

وی افزود: البته در خصیوص پرونده هایی که در تعزیرات رسیدگی می شود و حکم برایت صادر می شود دادستان می تواند اعتراض کند، دادستان یک پرونده تشکیل داده و اعتراضی هم به حکم داشته است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: جناب آقای روحانی در مناظره گفته ٤ میلیارد دلار را بابک زنجانی برده و محکوم شده، اما اموال کجا رفته؟ قوه باید پاسخگو باشد. این حرف ایشان خلاف است اولا ٤ میلیارد نبوده و دوما بخشی اش هم برگشته است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اما من از ایشان سوال دارم، آقای روحانی شما که دیپلماسی تان فعال است در خارج چه کار کردید؟ پولی که در خارج است چه کسی باید پیگیری کند؟ از بانک مرکزی و وزارت امور خارجه باید ردیابی کند. وزارت اطلاعات باید وارد شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما ٤ نوبت هیات هایی را به چند کشور فرستادیم دیپلماسی دولت یازدهم باید پاسخگو باشد که آیا پولی در خارج است یا نه و اگر هست کجاست؟.

اژه‌ای گفت: نباید در فضای انتخابات حرفهایی اینچنینی زد، قوه قضاییه کارهای خود را انجام داده و جزو افتخارات دستگاه قضایی است که دیگر با آفتابه دزد برخورد نمی کند.

وی تصریح کرد: آقای روحانی نقل قول کردند معوقات فساد نیست، بله ما یک سری را گفتیم فساد نیست و فرد تسهیلات گرفته که به دلیل تحریم ها با مشکل بازپرداخت مواجه شده است. اما عده ای با پارتی و رشوه تسهیلات گرفته اند و در جای خود خرج نکرده اند، اینها قطعا فساد است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: مدیرعاملی را با زد و بندهای خاص منصوب می کنند و بعد تخلفات شروع می شود. برای رای آوری افراد نباید به هر حرفی روی بیاورند.

۱۳۹۶/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...