نسخه چاپی

پیروزی حزب مركل در انتخابات محلی

به گزارش نما- تسنیم نوشت: حزب مرکل توانست در انتخابات محلی امروز ایالت "اشلسویگ هولشتاین" پیروزی چشمگیری را به دست آورده و شکست سختی را برای حزب سوسیال دموکرات رقم بزند.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، حزب دموکرات مسیحی مرکل پیروزی چشمگیری را در انتخابات محلی در ایالت اشلسویگ-هولشتاین به دست آورد.

به این ترتیب این ایالت در آستانه یکی از دشوارترین روندهای تشکیل دولت محلی قرار دارد. دانیل گونتر، نامزد حزب دموکرات مسیحی در این انتخابات پیروزی چشمگیری را به دست آورده و بر اساس نتایج اولیه 33 درصد آراء را کسب کرد.

این انتخابات شکست سختی را برای حزب سوسیال دموکرات رقم زد و "تورستن البیگ"، نخست وزیر این ایالت و نامزد حزب سوسیال دموکرات تنها توانست 26 درصد آراء را از آن خود کند. در انتخابات دور قبل در سال 2012 وی 30 درصد آراء را کسب کرده بود. به این ترتیب ائتلاف سابق در این ایالت دیگر اکثریت را ندارد.

"رالف استگنر"، معاون حزب سوسیال دموکرات نتیجه حزب خود در این انتخابات را ناامید کننده توصیف کرده و امروز را یک روز تلخ برای سوسیال دموکرات ها در ایالت اشلسویگ-هولشتاین ارزیابی کرد.

در این انتخابات محلی حزب لیبرال دموکرات 11 درصد آراء را کسب کرده و در مقایسه با سال 2012 پیشرفت قابل توجهی داشت. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز با کسب 5.5 درصد آراء توانست به پارلمان ایالتی راه یابد.

به نوشته رسانه های آلمانی نتیجه این انتخابات ایالتی همچنین شکستی برای مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات ها محسوب می شود. وی قرار است در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر برای تصاحب سمت صدر اعظمی با مرکل از حزب دموکرات مسیحی رقابت کند.

یکشنبه آینده نیز انتخابات محلی در ایالت نوردراین- وستفالن آلمان برگزار خواهد شد.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...