نسخه چاپی

احكام مستمری 21 كارگر جانبافته معدن آزادشهر صادر شد

مدیر كل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: احكام مستمری 21 كارگر جانباخته حادثه انفجار معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر صادر شده است.

به گزارش نما, علی اصغر نیک نیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همین ماه مستمری بازماندگان حادثه و حقوق معوقه آنان پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد که کارگران تحت پوشش بیمه ای هستند و خانواده مصدومان و جانباختگان از جهات مختلف تحت حمایت قرار می گیرند.
نیک نیا عنوان کرد: خانواده های جانباختگان این حادثه با در دست داشتن کارت ملی، شناسنامه، گواهی فوت و سند ازدواج می توانند به شعبه ویژه تامین اجتماعی شهرستان آزادشهر مراجعه کنند تا کارهای مربوط به این بخش انجام شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گلستان افزود: مقرری همه جانباختگان در صورت ارائه مدارک، از روز اول فوت، به خانواده ها پرداخت می شود.
به گفته وی؛ جهت پرداخت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به حادثه دیدگان نیز یک واحد ویژه در شعبه تامین اجتماعی آزادشهر ایجاد و مقرر شده است تا نسبت به صدور حکم مستمری واجدین شرایط در مدت دو روز کاری اقدام شود.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان در خصوص وضعیت بیمه معدنچیان جانباخته گفت: بازماندگان می توانند ابتدا با مراجعه به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به دریافت حکم در این ارتباط طبق قانون کار اقدام و سپس به بیمه مراجعه کنند تا بررسی سوابق انجام کار و فاصله بیمه ای آنان جبران شود.
نیک نیا تصریح کرد: با بررسی این سوابق؛ کسورات پرداختی حق بیمه این حادثه دیدگان را از پیمانکار وصول خواهیم کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی پیش از این نیز گفته بود که علاوه بر پرداخت مستمری برای بازماندگان، پرداخت هزینه کفن و دفن جانباختگان نیز با اخذ مدرک گواهی فوت به خانواده ها صورت می گیرد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر ٢٩٧ بیمه شده دارد، در حادثه انفجار این معدن که روز چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت رخ داد تعداد ٣٥ نفر از معدنکاران جان باختند که تاکنون پیکر 22 تن به خارج از معدن منتقل شده است.
همچنین این حادثه 73 نفر مصدوم داشت که برخی به صورت سرپایی یا در مراکز درمانی مداوا و چند تن هنوز در بیمارستان های شرق استان گلستان بستری هستند.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...