نسخه چاپی

اظهارات تازه یك مقام پاكستانی دربارۀ رویدادهای مرزی با ایران و افغانستان

به گزارش نما - ایرنا نوشت: مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی که کشورش در کمتر از دو هفته اخیر، شاهد بروز دو رویداد مرزی ناگوار در مرزهای ایران و پاکستان بوده است، روز سه شنبه اظهاراتی در خصوص هر دو رویدار مطرح کرد.

سرتاج عزیز در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات روز گذشته رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص امنیت مرزهای دو کشور، گفت: از ایران خواسته ایم تا اطلاعاتی را در خصوص تروریست ها(گروه تروریستی جیش العدل که تعدادی از مرزبانان ایران را به شهادت رسانده و به خاک پاکستان گریختند) در اختیار پاکستان قرار دهد.


سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز گذشته با بیان اینکه ما نسبت به مسئولان پاکستان و علاقه وافر ملت شریف این کشور به انقلاب اسلامی، امام و امت و مقام معظم رهبری واقف هستیم، گفت: ادامه این وضع درمرزهای مشترک، برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان مسئولیت پذیری و کنترل مرزها و دستگیری و تحویل تروریست ها را انجام داده و پایگاه های آن ها را در آن کشور تعطیل کنند.


وی اضافه کرد در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست ها در هر کجا با ضربات ما مواجه خواهد شد.
سرتاج در سخنان روز گذشته خود همچنین در خصوص درگیری های مرزی روز جمعه گذشته در نزدیک گذرگاه مرزی چمن بین پاکستان و افغانستان هم گفت: پاکستان خواستار روابط مسالمت آمیز با تمامی همسایگان است. ما خواستار اتخاذ مسیر دیپلماسی و مذاکره برای رفع اختلافات میان پاکستان و افغانستان هستیم.


سرتاج عزیز با ابراز تاسف نسبت به درگیری های مرزی اخیر میان نیروهای پاکستان و افغانستان در منطقه مرزی چمن افزود: افغانستان به جای استفاده از گلوله، مسیر دیپلماسی را دنبال کند. به هرحال، پاکستان هرگونه نقض مرزهای خود را تحمل نکرده و پاسخ قاطع به هر گونه نقض مرزهای خود خواهد داد.


سرتاج عزیز گفت: رویداد اخیر در مرز مشترک پاکستان و افغانستان، اقدامی بود که ابتدا از طرف نیروهای افغانستان شروع شد و پاسخ متقابل به آن، ضروری بود.
وی در واکنش به اظهارات سفیر افغانستان در پاکستان مبنی بر بی اساس بودن ادعای کشته شدن 50 نفر از نیروهای مرزی افغان بدست نیروهای پاکستانی در درگیری های مرزی اخیر، گفت: اگر گفته های سفیر افغانستان مبنی بر اندک بودن شمار تلفات نیروهای نظامی آن کشور در مرز درست باشد، ما هم از این بابت خوشحالیم.

۱۳۹۶/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...