نسخه چاپی

درمان بی حركتی عضلات با شوك الكتریكی

شركتی سوئیسی دستگاهی برای تحریك الكتریكی عضله بازوی افرادی ساخته كه در اثر سكته دچار بی حركتی عضو شده اند. بیماران با این دستگاه خود كنترل درمان را برعهده می گیرند.

به گزارش نما به نقل از مهر: شرکتی سوئیسی دستگاهی برای تحریک الکتریکی عضله بازوی افرادی ساخته که در اثر سکته دچار بی حرکتی عضو شده اند. بیماران با این دستگاه خود کنترل درمان را برعهده می گیرند.

به نقل از نیواطلس، هنگامیکه بازوی فردی به دلیل سکته از کار می افتد، درمانگران بیشتر اوقات با استفاده از محرک های الکتریکی سعی می کنند این عضو را دوباره به حرکت درآورند.

فرایند استفاده از محرک های الکتریکی شامل وارد کردن شوک به بازو است. این امر سبب می شود ماهیچه ها حرکت کنند.

اما تحقیقات نشان داده اگر بیمار خود مسئول وارد کردن شوک باشد، این درمان بازخورد بهتری خواهد داشت. درهمین راستا دستگاه تازه ای ساخته شده که این امکان را فراهم می کند.

سیستم مذکور توسط شرکت Intento ساخته شده که از زیرمجموعه های موسسه تحقیقاتی EPFL سوئیس است. سیستم سه بخش دارد؛ الکترودهایی که بیمار روی بازویش قرار می دهد، دستگاه کنترلی که در دست کاربر قرار می گیرد و البته تبلتی که نرم افزار سیستم در آن وجود دارد.

درمانگر حرکت های مورد نظر بازو را روی تبلت انتخاب و آن را به دستگاه کنترل وارد می کند. پس از نصب الکترودها روی بازو، بیمار خود شوک را به ماهیچه های بازو وارد می کند.

تکرار حرکات مختلف سبب می شود ماهیچه ها قدرت بیشتری بیابند و در نتیجه پس از مدتی بدون تحریک الکتریکی، حرکت مورد نظر را انجام خواهند داد.

آزمایش های کلینیکی این دستگاه در بیمارستان دانشگاه لوزان و روی ۱۱ بیماری انجام شد که به دلیل سکته با درصد بالایی از معلولیت دست و پنجه نرم می کردند. برای این گروه درمان های دیگر کارسازنبود به همین دلیل درمانگران دستگاه مذکور را به طور روزانه وبه مدت یک ساعت و نیم استفاده کردند.

حدود۷۰ درصد آنها شاهد بهبود وضعیت خود بودند. البته قرار است یک تحقیق کلینیکی بزرگ برای آزمایش این دستگاه انجام شود.

۱۳۹۶/۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...