نسخه چاپی

دكتر اسدالله بادامچیان:

روحانی و معاونش در مناظره ها ۲ بار وقت دارند/ انتقاد مودبانه میرسلیم برگ برنده او است

عکس خبري - روحاني و معاونش در مناظره ها  ? بار وقت دارند/ انتقاد مودبانه ميرسليم برگ برنده او است

نایب رئیس شورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرد پیروز مناظره دوم گفت: مهندس میرسلیم واقعا در قامت یك مرد با تجربه، مودب ودانشگاهی درمناظرات نمایان شد و توده مردم هم می گویند مهندس میرسلیم با ادب هم ضعفها را گفت و هم قوتها را و به برنامه های خود هم اشاره كرد و نظر مردم را به خود جلب كرد

اسدالله بادامچیان، نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ارزیابی نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم گفت: بعضی ها می گویند، مناظرات از این بهتر هم می توانست برگزار شود قطعا هیچ کاری نیست که نگوییم بهتر از این هم می شد انجام بشود ولی در مجموع خیلی خوب بود و نشان داد چه کسی عصبانی است، چه کسی اخلاق را رعایت می کند، چه کسی به آن اهمیت نمی دهد، چه کسی متانت دارد، چه کسی شعار می دهد و پخته عمل نمی کند. مناظره آیینه گفتار، رفتار، عقاید و روش های نامزدهاست و نشان می دهد که چه کسی هستند.

نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مناظرات تلویزیونی چون به صورت زنده برگزار می شود مردم بهتر می توانند به قضاوت بنشینند. دکتر روحانی در این دوره از رقابتها باهمراهی معاون اول خود نشان داد که نمی تواند از دولت و عملکردش دفاع کند وی همراه خود یک یار و مددکار آورده است و این دقیقا مصداق سوء استفاده از وقت مناظره توسط دولت محترم است چون اسحاق جهانگیری که نامزد جدی مقابل حسن روحانی نیست و همه می دانند که اومعاون اول دولت یازدهم است و با این دید که به صورت مستقل و جدی برای انتخابات نیامده و حضورش در کنار دکتر روحانی این پیام را متبادر می کند که عملکرد دولت ضعیف بوده. جهانگیری در همه این چهار سال در کنار دولت روحانی همراه او بوده و در خوب و بدش شریک است نمی توان او را از روحانی جدا کرد و معنای دیگر حضور ایشان این است که او آمده تا دولت از دست آنها خارج نشود و پست و مقامهایشان از دست نرود.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: همه می دانند که او به صورت نمایشی و به عنوان یک نامزد پوششی آمده و دوپینگی برای حسن روحانی است تا او را بیشتر یاری بدهد و اگر فقط برای این کار آمده باشد امر خلافی انجام داده و در حقیقت بجای اینکه به مردم دروغ بگویند بیاند با صداقت و روشن رفتار کنند و بگویند عملکرد دولت قابل دفاع نبوده و من آمده ام تا روحانی را در آمار و ارقام یاری کنم تا لنگ نزند. این را به مردم صادقانه بگویند قطعا مردم هم استقبال می کنند. جهانگیری وکیل مدافع دولت است و پشیبان روحانی است و در قامت یک نامزد ریاست جمهوری آمده است.

بادامچیان در ادامه عنوان کرد: گویی دفاع بخشی از عملکرد دولت را جهانگیری به عهده دارد و بخش دیگر را هم روحانی پوشش می دهد و این نشان دهنده عدم تعادل رعایت حقوق دیگر نامزدها در مناظرات است اگر روحانی و جهانگیری با هم یکی هستند پس دو برابر نامزدهای دیگر از زمان بهره می برند و این نا عدالتی است و خلاف تساوی نامزدها در استفاده از زمان است . این نوع رفتار از دولت خوب نیست.

وی درباره بداخلاقی نامزدها در روند مناظرات می گوید: رئیس جمهور اصرار دارد که دیگر نامزدها بداخلاقی می کنند. آیا رفتار خود ایشان نوعی حمله به دیگران نیست که اگر نامزدی دروغی را مطرح می کند شما فقط می توانید پاسخگوی کار خود باشید و به کسی حمله نکنید دکتر روحانی که معتقد است اخلاقی برخورد کند نباید اینگونه تهاجمی با ادعای رقیبش، حالا چه راست باشد و چه دروغ برخورد کندو به دکتر فالیباف حمله کند وقتی خود مدعی رعایت عدالت و معترض یه بداخلاقی است . البته روش دکتر قالیباف را هم در مناظرات قبول ندارم که رئیس جمهوری که مردم انتخاب کردند را چهار درصدی خطاب کند و مردم را هم نود و شش خطاب کند. قطعا هستند کسانی که بیشتر از بقیه مردم از منابع اجتماعی بهره مندند و جزو آن چهار درصد هستند. و محدود کردن دولت به این افراد کار خوبی نیست و در مقابل پاسخی که دادند هم کار درستی نیست که شما هم به چهادر صدی ها مجوز برج سازی می دهید و این نوع تقابل و تنازع مورد پسند اسلام نیست.

بادامچیان با اشاره به اشتباهات رئیس دولت یازدهم می افزاید: درمورد آقای روحانی باید بگویم که اشتباهات بزرگی مرتکب شده اند وی همچنان تاکید دارد که اگر برجام نبود تا کنون هیچ چیزی ما نداشتیم و هیچ اتفاقی در مورد تجهیزات تسلیحاتی نمی افتاد البته که این طور نیست ما بدترین تحریمها را در زمان جنگ 8 ساله داشتیم . این گونه حرف زدن آب به آسیاب دشمن ریختن است . اگر یک هنرمندی نامه نوشته به رئیس سازمان صدا و سیما در زمان مدیریت مهندس ضرغامی که صدای من را پخش نکنید که مصداق برخورد با هنر و هنرمند نیست بلکه باید به آن هنرمند گفت جمهوری اسلامی نیازمند تو نیست. اثری که او خلق کرده خوب است دستش هم درد نکند اما وقتی می گوید صدای من را پخش نکنید تا مورد حمایت اجنبی ها قرار بگیرد و ما را دشمن شاد کند و آب بریزد به آسیاب دشمن حالا ملت بیایند در زمان افطار صدای او را گوش بدهند. نخیر اینگونه نیست و صدا و سیما هم رفت و ربنای معتمد را پخش کرد آیا درست است که رئیس جمهور ما بیاید و در چنین موقعیت حساسی این حرفها را بزند و ما را در صحنه های بین المللی از منظر حقوق بشر زیر سئوال ببرد.

وی در ادامه بیان کرد: درمورد دفاع موشکی هم وقتی علیه تسلیحات موشکی ما در غرب کشور دارد شیطنت می شود در آمریکا نسبت به آن بازی در می آورند وی به عنوان رئیس جمهور باید از اینگونه اقدامات دفاع کند و در غیر این صورت باید بگویم که متاسفانه ایشان دارد آب به آسیاب دشمن می ریزد و از آمریکا دفاع می کند. وقتی دکتر روحانی از دیگر نامزدها پرسیدند چرا اینقدر به دولت انتقاد می کنید مهندس میرسلیم پاسخ دادند که همه دولتها خدماتی داشته اند. این شیوه های بحث و عصابتیها درست نیست. همه دولتها هم خدمات دارند و هم نقاط ضعف این گونه برخورد تنازعی و تقابلی از سوی دکتر روحانی موجب می شود که بعد از انتخابات دیگر نتوانند از توانمندی دیگران استفاده کنند و مشکلات مردم را حل کنند. نامزدها باید به گونه ای در مناظرات ظاهر شوند که اگر هر کدام از نامزدها رای بیاورند بتوانند با هم کار بکنند و از نقطه نظرات یکیدیگر بهره ببرند با این نوع برخوردهای خشونت آمیز ادامه ارتباط غیر ممکن است.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فرد پیروز مناظره دوم گفت: مهندس میرسلیم واقعا در قامت یک مرد با تجربه، مودب ودانشگاهی درمناظرات نمایان شد و توده مردم هم می گویند مهندس میرسلیم با ادب هم ضعفها را گفت و هم قوتها را و به برنامه های خود هم اشاره کرد و نظر مردم را به خود جلب کرد. دولت مستقر در برابر نقدها باید پاسخگو باشد و مردم که مخاطب اصلی هستند و باید انتخاب کنند از همه مهمترند. روحانی و جهانگیری باید می آمدند و عملکرد دولتشان را تشریح کنند و بگویند که چکار کردند و نیایند دعوا کنند. بادامچیان در پایان افزود: اگر در مناظره سوم حرفی برای گفتن دارند با دست پر بیایند و برنامه آینده شان را بگویند تا به حال که گفتند برجام را انجام دادند از این به بعد با برجام چه می کنند و در مقابل عدم اجرای تعهدات از سوی اروپایی ها چه خواهند کرد و اگر کشوری آن تعهدات را اجرا کرده بگویند. و اینکه در چهار سال آینده مملکت را چگونه اداره می کنند. آنها دولت مستقرند و تجربه دارند و بهترین کار این است که وقت مناظرات را به بحث و جدل نگیرند و بگویند در گذشته در این زمینه ها این عملکرد را داریم و در چهار سال بعدی هم این اهداف را دنبال خواهیم کرد اگر مردم پسندیدند که رای می دهند وگرنه با تهمت و افترا و حمله به رقبا نمی توان کشور را اداره کرد.

۱۳۹۶/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...