نسخه چاپی

سرقت نوه از خانه مادربزرگ

پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد: پسری كه با همدستی 2 دوست خود اقدام به بستن دست و پای مادربزرگش و سرقت از خانه وی كرده بودند، شناسایی و دستگیری شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: پسری که با همدستی 2 دوست خود اقدام به بستن دست و پای مادربزرگش و سرقت از خانه وی کرده بودند، شناسایی و دستگیری شدند.

در 12 فروردین سالجاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت بعنف منزل در منطقه گیشا – خیابان بیست و یکم به کلانتری 137 گیشا اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد سرقت از منزل پیرزنی 75 ساله انجام شده و سارقان اقدام به سرقت وجوه نقد و جواهرات پیرزن به ارزش تقریبی 70 میلیون تومان کردند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف منزل و به دستور بازپرس شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پیرزن به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 14:30 زنگ خانه به صدا درآمد و 2 مرد و یک زن جوان خودشان را از همسایگان داخل مجتمع معرفی و به بهانه اینکه کلید خانه شان را جا گذاشته اند از خواهش کردند تا در مجتمع را برایشان باز کنم؛ سپس صدای زنگ واحد من به صدا در آمد و به محض باز کردن در آپارتمان، ناگهان این 2 نفر که صورت های خود را با توری مشکی کاملا پوشانده بودند حمله ور شده و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند و پس از بستن دست و پا و دهانم اموال باارزش همچون طلا، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، سکه های طلا و وجوه نقد را سرقت کرده و از خانه خارج شدند.

مالباخته افزود: پس از گذشت چند ساعت یکی از دخترانم سرزده به خانه آمد و مرا نجات داد.

با توجه به اظهارات پیرزن مبنی بر اینکه سارقان از پشت آیفون او را به فامیلی صدا کرده اند، مشخص شد که سارقان با داشتن اطلاعات دقیق از پیرزن سرقت خود را طراحی و اجرا کردند از این رو تحقیقات پلیسی پیرامون افراد مرتبط و همچنین بستگان مالباخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

براساس این گزارش در تحقیقات یکی از نوه های شاکی پرونده به نام «محسن . ب» ( 30 ساله ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت منزل شناسایی شد.

با توجه به شواهد و قرائن مستند و غیر قابل انکار ، محسن در مورخه ششم اردیبهشت و در خانه مجردی اش واقع در خیابان کمیل دستگیر شد؛ محسن در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت از منزل مادربزرگش شد اما پس از ارائه دلایل و قرائن از سوی کارآگاهان به ناچار لب به اعتراف گشود و به طرح پیشنهاد و طراحی سرقت از منزل مادربزرگ خود اعتراف کرد.

*دستگیری سارقان منزل مادربزرگ

در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی دختر جوانی به نام «مینا . الف» ( متولد 1368 ) شدند که از چندی پیش با محسن رابطه دوستی داشته و برابر اعترافات محسن، در سرقت از منزل مادربزرگ محسن حضور مستقیم داشته است.

محسن گفت: با اطلاعات دقیقی که از زندگی مادربزرگم و وضعیت مالی او داشتم، موضوع را با مینا در میان گذاشتم و قرار شد تا وی به همراه برادرش به نام «نادر . الف» ( متولد 1370) سرقت را انجام و پس از سرقت نیز پول های حاصل از سرقت را به صورت مساوی بین خود تقسیم کنیم.

محسن افزود: روز سرقت با اطمینان از تنها بودن مادربزرگ در خانه اش، مینا و برادرش را به در مجتمع رسانده و دقیقا زنگ واحد را نیز به آنها نشان دادم تا اشتباها زنگ دیگری از نزنند و پس از آن از محل دور شدم و مینا و نادر نیز نقشه سرقت را اجرا کردند.

در ادامه مینا و برادرش ( نادر ) نیز در مورخه هشتم اردیبهشت ماه ، در محل سکونتشان در شهرستان بهارستان - منطقه اکبرآباد دستگیر ، به سرقت از خانه ی پیرزن اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی ، در مورد این خبر گفت: با دستگیری متهمان و اعتراف صریح آنها به سرقت، محل فروش طلا و جواهرات مسروقه در منطقه اکبرآباد شناسایی و قسمت قابل توجهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات، اعتراف صریح متهمین به طراحی و اجرای سرقت و کشف قسمت عمده اموال مسروقه ، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و پرونده بهمراه متهمین در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

۱۳۹۶/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...