نسخه چاپی

اقدام كره شمالی پدافند هوایی روسیه را به حالت آماده باش درآورد

به گزارش نما- ایرنا نوشت: پس از پرتاب موشک کره شمالی سیستم پدافند هوایی روسیه در منطقه خاور دور این کشور به حالت آماده باش کامل درآمد.

ویکتور اوزروف رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) گفت: سامانه پدافند هوایی منطقه خاور دور روسیه در رابطه با پرتاب موشک کره شمالی به حالت آماده باش کامل درآمده است.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز یکشنبه به نقل از اوزروف نوشت: این واقعیت را نمی توانیم نادیده بگیریم. افزون بر اینکه روسیه ممکن است هدف حمله موشکی قرار گیرد، موشک هایی که از کشورهای همسایه پرتاب می شوند نیز بطور غیرعمدی به مناطقی از کشور اصابت کند.

مقام روس گفت: برای اینکه از چنین حوادثی مصون ماند (پس از پرتاب موشک کره شمالی)، سامانه های پدافند موشکی در خاور دور روسیه را به آماده باش کامل درآورده ایم.
وزارت دفاع روسیه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که سامانه هشداردهی موشکی ساعت 23 و 30 دقیقه شب گذشته به وقت مسکو پرتاب موشک در کره شمالی را ثبت کرد.

در گزارش آمده است: موشک 23 دقیقه پرواز کرد و در منطقه ای در 500 کیلومتری مرز روسیه در خاک کره شمالی سقوط کرد.
کره شمالی نوار مرزی کوچکی در خاور دور با روسیه دارد و منطقه «خاسان» تنها گذرگاه مرزی بین دو کشور است.

این آزمایش موشکی در حالی اوایل روز یکشنبه انجام شد که تنش ها در شبه جزیره کره بالا است. ترامپ ماه گذشته هشدار داده بود، احتمال بروز یک «مناقشه جدی» با پیونگ یانگ وجود دارد، ولی همزمان گفته حاضر است با رهبر کره شمالی در مورد برنامه موشکی و هسته ای این کشور مذاکره کند.

تعلیق مذاکرات شش جانبه کره شمالی و پنج کشور آمریکا، ژاپن، روسیه، چین و کره جنوبی در دسامبر سال 2008 در پی آزمایش اتمی پیونگ یانگ، تهدیدهای واشنگتن و بی نتیجه ماندن تلاش ها برای از سرگیری این نشست ها، سبب افزایش تنش ها در شبه جزیره شده است.
کره شمالی سال 2005 خود را به عنوان یک قدرت هسته ای معرفی کرد و سال های 2006، 2009، 2013و 2016 هم آزمایش هسته ای انجام داد.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...