نسخه چاپی

تاكید اسرای فلسطینی بر ادامه اعتصاب غذا

اسرای فلسطینی در تازه ترین بیانیه خود بر تداوم اعتصاب غذای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاكید كردند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی محلی "معا"، مروان البرغوثی دبیر اسیر جنبش فتح در زندان رژیم صهیونیستی و هدایت کننده اعتصاب غذای اسیران فلسطینی تحت عنوان "اعتصاب آزادی و کرامت" در بیانیه ای بر ادامه این اعتصاب تا برآورده شدن همه اهداف آن تاکید کرد و از مردم فلسطین خواست تا به نافرمانی مدنی و افزایش مقابله با اشغالگران برای حمایت از اسیران فلسطینی بپردازند.

خضر شقیرات وکیل فلسطینی روز یکشنبه برای اولین بار از زمان اعلام اعتصاب غذای اسیران فلسطینی توانست با مروان البرغوثی در زندان الجلمه ملاقات کند.

شقیرات بیانیه مروان البرغوثی را به بیرون از زندان منتقل کرد و به نقل از وی گفت: من از ملت عظیم فلسطین در قدس، کرانه باختری، نوار غزه، اراضی اشغالی سال 48 و اردوگاههای پناهندگان در خارج از سرزمین فلسطین که برای یاری رساندن به اسیران به پا خاستند، با افتخار ستایش می کنم.

وی همچنین از جنبش همبستگی با اسیران فلسطینی در جهان اسلام تقدیر و تاکید کرد: ما بر موضع ثابت خود در پافشاری برای بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خویش تاکید می کنیم.

البرغوثی در آستانه روز نکبه (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین) خواستار نافرمانی مدنی و میهنی فراگیر شد و از اسیران قهرمان فلسطینی ستایش کرد و گفت: با آنها و ملت فلسطین پیمان می بندیم که به نبرد آزادی و کرامت تا تحقق اهداف آن ادامه خواهیم داد و هیچ چیزی نمی تواند اراده اسیران را که نشات گرفته از اراده ملت عظیم فلسطین است، در هم بشکند.

وی با اشاره به موارد نقض حقوق اسیران فلسطینی و سرکوبگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد: من اقدامات پلید اشغالگران علیه اسیران اعتصاب کننده را به شدت محکوم می کنم. این اسیران برای تحقق خواسته های انسانی عادلانه خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

البرغوثی از گروههای فلسطینی و در صدر آنها جنبش های فتح و حماس نیز خواست تا به آشتی ملی و از سرگیری گفت وگوها روی بیاورند تا یک نشست ملی برای گفت وگوی فراگیر شکل بگیرد و به یک پیمان و شراکت منتهی شود و جلوی فروپاشی ساختار سیاسی فلسطینیان را بگیرد وی همچنین خواهان تشکیل فوری دولت وحدت ملی با مشارکت همگان انسجام ملی برای مقابله با اشغالگران شد.

البرغوثی درباره از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی براساس ساختار گذشته که شکست خود را ثابت کرد، هشدار داد.

وی گفت: مذاکرات تنها در صورتی فایده خواهد داشت که اسرائیل را به پایان اشغالگری براساس یک جدول زمانی مشخص، توقف همه جانبه شهرک سازی، عقب نشینی از اراضی فلسطینی، اذعان به حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت از جمله تشکیل یک دولت برخوردار از حاکمیت کامل به پایتختی قدس شریف ملزم کند و پیش شرط از سرگیری این مذاکرات نیز آزادی همه جانبه اسیران فلسطینی باشد.

بیش از 1500 اسیر فلسطینی به رهبری مروان البرغوثی از روز دوشنبه 17 آوریل اعتصاب غذای خود را با شعار "آزادی و کرامت" در همه زندانهای رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.

این اعتصاب در پی شکست مذاکرات نماینده اسرا با به اصطلاح اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای بهبود اوضاع اسرا آغاز شده است.

اعتصاب اسرا در زندانهای عسقلان، نفحه، ریمون، هداریم، جلبوع و بئر السبع صورت گرفته است.

این اعتصاب با همبستگی و حمایت گسترده در سطح مردمی و مسئولان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه روبرو شده است؛ بویژه که رهبری آن را مروان البرغوثی برعهده دارد.

همزمان مراسم همبستگی با اسرا نیز با برگزاری راهپیمایی مردم فلسطین آغاز شده است.

مجلس ملی فلسطین در سال 1974 میلادی، روز 17 آوریل هر سال را به عنوان روز ملی انسانی و جهانی همبستگی با اسرای فلسطینی نامگذاری کرده است.

اداره زندانهای رژیم صهیونیستی پیشتر اسرای فلسطینی اعتصاب کننده را تهدید کرد که مجازات‌های گروهی علیه آنها اعمال خواهد کرد و از جمله این مجازاتها، انتقال همه اسرا فی زندان صحرای نقب در جنوب فلسطین است.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...